So|o Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Hei Har fått ny pc via hjemmepc-ordning på jobb Fujitsu Siemens Scaleo 600 P4 3.0 HT 512 RAM 2 x 160 GB Harddisk 19 " LCD Scaleoview S19-1 GeForce FX5600 Har tenkt til å bytte til nytt skjermkort siden det jeg fikk med er elendig. Vurderer også å kjøpe 512 MB ekstra RAM Ser at kabinettet er plombert.. jeg mister garantien hvis jeg bryter plomberingen. Synes det er merkelig at garantien ryker. Det er jo vanlig at folk ønsker å oppgradere pc'en Endret 10. mai 2004 av asdfgh Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Ved hjemmepc er det et forsikringsselskap som har ansvaret for pcen. De har ikke lyst å betale for de kundene som ødelegger noe når de roter inne i maskinen. Det samme ser man på f.eks biler der vitale bolter er merket med noe guffe som blir borte når bolten fjernes. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Det er pga at butikken der pc'en er kjøpt vil ha betalt for å bytte skjermkortet for deg. Vil du ikke miste garantien må du ta med deg pcn og det nye skjermkortet til forhandler, og betale for at de skal bytte det.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Det er pga at butikken der pc'en er kjøpt vil ha betalt for å bytte skjermkortet for deg. Vil du ikke miste garantien må du ta med deg pcn og det nye skjermkortet til forhandler, og betale for at de skal bytte det.. Korrekt. Spør du pent fixer de det nok for en hundrings dyrt, men belive me, noen tar mer Lenke til kommentar
So|o Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Får vel bite i det sure eplet og betale for jobben, selv om jeg enkelt kunne gjort det selv Endret 10. mai 2004 av asdfgh Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 En av hovedgrunnene til at jeg skyr ferdigbygde PC'er. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 En av hovedgrunnene til at jeg skyr ferdigbygde PC'er. Sant nok... men prisen er grei med hjemmepc-ordning. Ellers ville jeg ikke bestilt ferdig bygget pc. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Det er pga at butikken der pc'en er kjøpt vil ha betalt for å bytte skjermkortet for deg. Vil du ikke miste garantien må du ta med deg pcn og det nye skjermkortet til forhandler, og betale for at de skal bytte det.. Korrekt. Spør du pent fixer de det nok for en hundrings dyrt, men belive me, noen tar mer Hørtes lite ut. Skulle montere en CD-brenner i en hjemme-PC type Compaq Presario. Sleit med å få det til (!), og før jeg fikk prøvd noe mer, ringte i faren i huset til Compaq. Tror de skulle ha 4000,- for jobben, og det tror jeg ikke var inkludert brenner'n en gang! Hedligvis fikk vi den til å fungere etterhvert (problemet var at med brenner'n fungerte ikke DVD-spilleren...) Stigfjel: ditto Men er du heldig, så kanskje de ikke tar så altfor mye for det. Du må nok kjøpe skjermkort gjennom de også (gjerne dyrere), så hele opplegget med nytt kort kan fort komme opp i 2-3 ganger prisen for selve kortet. Lenke til kommentar
kåre klut Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 hehe...sitter med akkurat det samme utstyret (har hatt det siden jul) og har vurdert frem og tilbake om jeg skal åpne kabinettet for ev. utskiftninger Tenkte å vente littegrann...for så å kaste meg over den..hehe Lenke til kommentar
DaXi Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Garantien ryker, men kjøpsloven gjelder fortsatt. Kjøpsloven gjelder hvis man bruker produktet slik det er ment til. Og åpne en pc skal etter mitt skjønn være Normal bruk. Husk "garanti" er noe fabrikk/butikk/forhandler har "ekstra" og er ikke noe som er lov på lagt. Derfor kan de også sette slike restriksjoner skulle jeg tro. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 hehe...sitter med akkurat det samme utstyret (har hatt det siden jul) og har vurdert frem og tilbake om jeg skal åpne kabinettet for ev. utskiftninger Tenkte å vente littegrann...for så å kaste meg over den..hehe Hehe. Er stor sett fornøyd bortsett fra skjermkortet Skjermen er super !! Vuderte å sette sammen en ny pc selv, men etter litt regning ble det billigere med hjemme-pc ordningen. Fulgte også med den del programvare (Blant annet Office 2003 Pro) Lenke til kommentar
Cid Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Bruk en labelprinter og skriv, " Bjarne Bjugn radio og TV service." klistre denne ved siden av plomben du kutta, tror ikke det er veldig vanlig å ringe for å sjekke om Bjarne gjorde jobben. Edit: Husk å ikke spis spaghetti når du roter rundt inne i kabinettet, så går det nok bra, til lenge etter garantitiden. Endret 10. mai 2004 av Cid Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Hørtes lite ut. Skulle montere en CD-brenner i en hjemme-PC type Compaq Presario. Sleit med å få det til (!), og før jeg fikk prøvd noe mer, ringte i faren i huset til Compaq. Tror de skulle ha 4000,- for jobben, og det tror jeg ikke var inkludert brenner'n en gang! Hedligvis fikk vi den til å fungere etterhvert (problemet var at med brenner'n fungerte ikke DVD-spilleren...) Stigfjel: ditto Men er du heldig, så kanskje de ikke tar så altfor mye for det. Du må nok kjøpe skjermkort gjennom de også (gjerne dyrere), så hele opplegget med nytt kort kan fort komme opp i 2-3 ganger prisen for selve kortet. Det kosta sikkert såpass mye fordi Compaq må spesial-spikke alt av utstyr, de kjører nemlig hardt på egne løsninger. Noe som visstnok skal knytte kundemassen til Compaq. Lurer på om det funker... Dette gjaldt i hvertfall for noen år siden. Husker i gamle dager med Compaq og Datavarehuset, brrrrrrrr Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Hørtes lite ut. Skulle montere en CD-brenner i en hjemme-PC type Compaq Presario. Sleit med å få det til (!), og før jeg fikk prøvd noe mer, ringte i faren i huset til Compaq. Tror de skulle ha 4000,- for jobben, og det tror jeg ikke var inkludert brenner'n en gang! Hedligvis fikk vi den til å fungere etterhvert (problemet var at med brenner'n fungerte ikke DVD-spilleren...) Det skal da gå ann å montere en CDrom i maskina uten å åpne sidedøra - hvis du klarer å poppe ut brønn-lokkene utenfra =) Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Har til dags dato ikke hørt om noen ikke har fått igjen på garantien selv om de har brudt det merket. Så tror ikke du bør bry deg så mye om det. Har noen hørt om tilfeller der man er blitt nektet å få igjen på garantien pga at dette merket er brudt? Da vil jeg gjerne vite om det. Lenke til kommentar
HuGo_ Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Altså.. jeg ville vaffal ha ringt til forhandleren og spurt om råd... grunnet evnt. brudd på "forsikringen"... Lenke til kommentar
petterg Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Man burde kanskje ha skaffet seg utstyr til å legge nye guffe på skruene. Noen som har kjenskap til slikt? Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Altså.. jeg ville vaffal ha ringt til forhandleren og spurt om råd... grunnet evnt. brudd på "forsikringen"... vaffel? Men en hundrings for å bytte et skjermkort er da ikke al værden da. Så lenge du kan bruke ditt eget skjermkort, og ikke må kjøpe av dem da. Endret 10. mai 2004 av Cloud Lenke til kommentar
rener Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg liker ikke den garantiordningen som gjelder for ferdigbygde pcer... Tenk da hvor mye støv som samler seg etter hvert.... Jeg har og hvert borti at jeg kan mye mer enn forhandleren om pc... Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg liker ikke den garantiordningen som gjelder for ferdigbygde pcer... Tenk da hvor mye støv som samler seg etter hvert.... Jeg har og hvert borti at jeg kan mye mer enn forhandleren om pc... Men det kan du ikke dokumentere vettu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå