Gå til innhold

2 strømforsyninger

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette sammen et rimelig heftig system med AMD 64 3000+, vannkjøling, 4 IDE-disker og 4 SCSI-disker. (Dette skal brukes i lydstudiosammenheng).

Jeg er redd det blir for lite med en strømforsyning. Er det mulig å bruke to? Hvis så, kan jeg starte begge samtidig via vanlig power-knapp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde ikke være umulig, det, du trenger bare å koble en kabel fra de pinnene på hovedkortet som starter PSU til HK. kontakten på den PSU-en som du ikke kobler til HK. Har aldri prøvd, men det bør virke.

Når det er sagt, så tror jeg det er unødvendig, som allerede nevnt.

På meg virker det som om en god del på dette forumet tror man løser de fleste problemer med stooor PSU og nyflashet BIOS.. :D

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
tror det blir mye stress å paralell koble 2 strømforsyninger, heller bedre å kjøpe en kvalitets 500W strømforsyning, det vil holde lenge.

Det er ikke spesiellt mye stress å koble disse sammen. Det er bare å koble sammen jord (sorte ledninger). Så tror jeg det var de grønne ledningene som skulel kobles sammen for å starte begge PSU'ene samtidig, men det bør du sjekke opp mer nøyaktig så jeg ikke gir deg gale råd. Da kan f.eks den ene PSU'en drive hovedkortet, mens den andre driver harddiskene og CD/DVD-rom'er.

To stk stillegående 300W strømforsyninger er nok ganske mye mer stillegående enn de 550W strømforsyningene. Kjøp f.eks Forton Source (stavefeil?) eller MIST.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...