Gå til innhold

Hvilket tv-kort er best?


Same-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nettopp innstalert Winfast TV2000 XP Expert. Er ikke spesielt imponert. Spesielt bilde fra VHS blir dårlig. Mye bedre det jeg kjører over MSI G4-4400 som jeg bruker som sammenligning. Bildene på tuneren er ikke spesielt skarpe. Lurer på om jeg ikke heller skulle kjøpt noe dyrere.

 

 

 

Arne M

Lenke til kommentar

Vet ikke om du listet det opp, men kjøpte selv ett Pinnacle TV-kort for en stund siden til ca 500.-. Er faktisk meget fornøyd, fjernkontrollen er kul og softwaren er bra til titting. Det som er å utsette på programvaren er at opptaksfunksjonen benytter seg av litt spesi mpeg codec'er, noe som gjør redigering med 3djeparts programmer vanskelig. Selv bruker jeg PowerVCD til opptak nå.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123565&cks=PRL

Lenke til kommentar
Gidder ikke å klikke på linkene, men bare hold deg unna Pinnacle, så øker sjansen for et godt kjøp.

Hmm, vi har åpenbart truffet på forskjellige varianter. Mitt er konge, men så kjøpte jeg det billigste med ikke veldig høye forventninger da og fikk dobbelt så mye :)

 

edit:

Ellers tror jeg generelt det er mye kluss med drivere og software til TV-kort, selv måtte jeg oppgradere softwaren som fulgte med for at det skulle funke ordentlig. Men tar man en titt på diverse forumer, så ser man at mange klager på dette på alle typene. Ville ikke bekymret meg på forhånd, ny HW er alltid ett sjansespill.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Kunklusjon: Det er egentlig det samme hvilket jeg tar?

Ville sett på hva du får meg og hva du trenger, men askal du bare titte på TV på dataskjermen ville jeg neppe brydd meg om produsent. Stiller du krav til kvalitet og flest mulig opptaksmuligheter bør du kanskje gå opp i pris. Bla annet finnes det kort med innebygget mpeg2 støtte, dog betyr ikke det at du ikke kan ta opp med de billige, men det krever mer av HW mens det pågår noe som kan gå utover kvaliteten. Selv kjøpte jeg som sagt det billigste jeg fant da og det funker helt greit til mine behov. Vil også legge til at dette er type vare som de store elkjedene selger billig, dvs det svarer seg ikke nødvendigvis å bestille over nettet dersom du bor i nærheten av slike.

Lenke til kommentar

Winfast TV2000 XP Expert fra Leadtek er en oppgradert verson av det deluxe-kortet du har link til. Koster vel 6-700 og har mpeg2-støtte. Kan ikke si jeg er annet enn stor-fornøyd med dette kortet. God kvalitet på bilde og lyd (så bra som antennen vår tillater :) ), gode løsninger på det meste..

 

Produsent:

Leadtek

 

Test:

Dinside

Lenke til kommentar

Bruker et Pinnacle Pctv Stereo Tv kort.Var ikke helt problemfritt i begynnelsen gitt.Blucreen som man ikke har sett på flere år kom opp med en gang.

 

Trur driverene er ikke helt bra. La inn en oppdatert vers av pctv ble nesten det samma da. Men kvaliteten er utmerket.Fungerer ganske bra nå.Ikke hadd bluescreen på en stund.

 

 

En ting som jeg ikke likte er at det er et pinnacle kort.Men når man skal capture film i Pinnacle studio 8-9.Er det 0 lyd med.Bare Film fra mitt analog kamera.

 

Ble temmelig frustrert kan man si da.Har enda ikke funnet løsning på det i det programmet.

 

Så Pinnacle Bra kvalitet, men driverene er vel ikke helt bra enda.

Lenke til kommentar

Har Pinnacle PCTV Stereo ( pass på å kjøpe et kort med stereo lyd!).

Hadde litt problemer med programvaren i starten, men nå fungerer den som en drøm. Hvis du er interessert i et godt program til å styre tv-kortet ditt med anbefaler jeg ChrisTV, men det koster et par hundrelapper.

Lenke til kommentar

Har prøvd både pinnacle og happauge kort.... Det de hadde til felles var at de var veldig "kresne" mhp. OS og drivere (også drivere tilskjermkortet)... Har hatt en del probbs med de og savage kort samt nvida kort i win2000/XP... TextTV implementasjonenen hos pinnacle virka også rimelig dårlig (i forhold til happauges)...

Lenke til kommentar
hauppage er kjent som best. Deretter kommer ATI og NVIDIA sine All in wonder, Cinema et eller annet.

Var det jeg også trodde da jeg kjøpte mitt, men etter å ha lest litt rundt forbi i diverse forum forstod jeg fort at dette var en myte og hvertfall dersom man ser på budsjett kortene til Hauppauge. Dersom man beveger seg opp i prisklassen hvor AIW kortene ligger er sikkert historien helt anderledes, men da går det fort noen høvdinger med. Dessuten så må man forberede seg på driverproblemer også med AIW kort, har enda tilgode å høre noen med ett slikt som får absolutt alle funksjonene til å funke prikkfritt med samme driver :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...