Knugo Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Har just oppgraderte pcn med nytt skjermkort, kabinett og HK. Satt det sammen og alt virket bra. Jeg klokket så opp min P4 2ghz northwood til 2.5ghz (125 fsb) som jeg hadde på mitt gamle MSI hk. Dette gikk også smertefritt. Men så rammla det 2000kr til inn på kontoen min, så jeg fant ut at jeg skulle bytte ut min gamle Twinmos pc2700 512 mb ram brikke med en Corsair value pc3200 1024 mb ram (dual 2x512). Startet opp pcn, men i loadingen av windows restartet den, gang på gang. Prøvde å klokke den ned, og da funket alt. Etter å ha tukklet litt inne i bios fikk jeg den opp på 2.5 igjen. Det jeg gjorde var å stille "N/B strap as : PSB 533" (den sto på "By CPU") Det var kun med denne innstillingen den ville gå på 2.5. "DRAM ratio (CPU:DRAM:) BY SPD (1:1". Startet opp, kjørte 3dmark men fikk en mye dårligere score enn med mitt gamle minne. Merker at pcn er mye slappere nå. Har kjørt memtest, ingen feil med minne. I oppstarten står det at FSB er 125 og memory frequency 157 (denne var 166 før). Er ikke så veldig inne på klokking så jeg lurte på om noen her vet hva som er feil. Endret 10. mai 2004 av kent-hugo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå