Gå til innhold

Forslag til forum-modifikasjon : Spoiler-tekst

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en ivrig leser av forumet. Selv skriver jeg ikke så mye, og har postet mest i OT, men bruker de andre delene av forumet som den ressursen det er.

Funksjoner i forumet er stort sett veldig tilfredsstillende, men jeg har ved flere anledninger tenkt at BB-koden savner en tilleggsfunksjon.

Det jeg tenker på er muligheten for å bruke spoiler-tag i innleggene.

Spoiler-formatering går som dere sikkert vet enkelt og greit ut på at man gjør utvalgt tekst skjult, og at man må gjøre noe aktivt for å vise teksten.

Battlefield.no har vi løst det slik at man må trykke på teksten "click for spoiler" for å vise skjult tekst:

user posted image

Gjør man det ser det slik ut:

user posted image

På Something Awful er det løst slik at man må bevege musa over det sorte feltet for å vise teksten:

user posted image

Og det ser slik ut:

user posted image

SA sin måte å løse det på er mest behagelig slik jeg ser det, men det er mulig at den koden er deres, og ikke åpen for deling.

Det er imidlertid den vi bruker, dere finner den på IPB-fora og jeg kan selvsagt poste den her.

Bruksområdene for spoiler-tekst er vel relativt selvforklarende.

I tillegg har vi laget en bitteliten mod til spoiler-funksjonen som gjør at man kan velge [unsafe] i stedet, om det er interessant. Om man velger det så vises det som "click for unsafe material" i stedet (kan være nyttefullt om man eksempelvis poster bilder som i og for seg er lovlige, men som ikke egner seg å få kastet i ansiktet mens man er på jobb eller lignende).

Hvordan stiller så forum.hardware.no seg til dette?

Mvh

-Kowalski

edit: Trådtittel

Endret av Kowalski
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan stiller så forum.hardware.no seg til dette?

Personlig sliter jeg litt med å se de største fordelene med dette men hvis flere ønsker seg det så vil jeg jo selvsagt kikke mer på det, når det er sagt så ser jeg og at BF kjører med en eldre versjon av IPB en det vi gjør og mods pleier og være ganske versjonsvhengige.

Lenke til kommentar

QUOTE (jokki @ 10/05/2004 : 22:35)
fordeler, ulemper?
selv ser jeg ingen av delene så dermed er vel vitsen borte.

Kan noen gi meg eksempler på hvor denne spoilerfunksjonen kan komme til nytte?

Det ser MYE bedre ut enn ved å skrive

##SPOILER########

##IKKE LES VIDERE NEDOVER HVIS DU IKKE HAR RUNNET SPILLET#####

Og her kommer litt tekst..

</spoilereksempel>

I slike tilfeller, for eksempel, er dette nyttig. Eller de hackerkonkurransetrådene. Hvis en ønsker å lese gjennom tråden før en går løs på oppgaven, men helst ikke vil lese spoilerene. Mange slike ting.

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg visse tilfeller, men ikke så altfor mange som gjelder her på forumet.

I Hvor mange tråder har du blib sett dit eksempel her på forumet?

##SPOILER########

##IKKE LES VIDERE NEDOVER HVIS DU IKKE HAR RUNNET SPILLET#####

Det er ikke nødvendig å overfylle forumet med en haug av plugins og scrips som er lite nyttige og nødvendige samtidig som de er lite brukt.

Lenke til kommentar

Jokki: Leste du i det hele tatt noe av det andre jeg sa eller det andre sier?

Les tråden "Starfleet (ettellerannet)" og "Crimson Room"-trådene. Les også på Spillforumet der folk ber om hjelp til diverse spill. Så ser du hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar

QUOTE (Blib @ 11/05/2004 : 21:05)
Jokki: Leste du i det hele tatt noe av det andre jeg sa eller det andre sier?

Les tråden "Starfleet (ettellerannet)" og "Crimson Room"-trådene. Les også på Spillforumet der folk ber om hjelp til diverse spill. Så ser du hva jeg mener ;)

leste først det andre når jeg var ferdig å poste.

ble litt langt mellomrom så jeg regnet du hadde sagt ditt ;)

Får vel kikke litt da :hmm:, kommer sikkert tilbake litt senere.

Lenke til kommentar

Nå som flere har svart i tråden kan det kanskje være aktuelt med et nytt svar fra admins?

Som skrevet tidligere så ser jeg, og mange andre, stor nytte i spoiler-funksjonen.

Fint om dere kan se litt nærmere på det :)

Lenke til kommentar

QUOTE (Mr.Ueland @ 19/05/2004 : 13:47)
det blir kikket nærmere på så fort jeg får ryddet opp litt i forum-todo listen min ;) som dere nok ser har jeg allerede startet å legge inn litt nye gadgets :)

Helten min :love:

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...