Pangaea Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Lurer på om det går an å legge inn onClick="select()" i CSS. Ville vært greit å slippe å skrive det på alle textfields... Går det an, og isåfall hvordan gjøres det? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Nope, går ikke med javascript i CSS, siden CSS er designet for bruk til design, ikke til klientside programmering. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 JavaScript = no, CSS = yes, så det funker jo selvsagt ikke... Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 Okay, bare lurte. Litt greit at teksten blir merket når man "tab'er" i et skjema... Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 JavaScript = no, CSS = yes, så det funker jo selvsagt ikke... Hva mener du med no og yes? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 No = bad Yes = good Det var litt ironisk ment, men jeg står fortsatt på at javascript er "no" og CSS er "yes" Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 No = bad Yes = good Det var litt ironisk ment, men jeg står fortsatt på at javascript er "no" og CSS er "yes" Greit nok, men såvidt jeg vet finnes det ingen måte å merke tekst på automatisk i CSS, så da må man bruke JavaScript. Nå var det strengt tatt bedre å bruke onfocus i stedet for onclick også da... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 OnFocus skal nok brukes i det tilfellet, ja... Merk at det ikke kommer til å virke hos samtlige internettbrukere. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Du kan jo legge det i en funksjon, hvis du vil ha mindre skrivearbeid?? Men husk på det Toolshed sier; det funker ikke hos alle brukere... Ikke baser noe funksjonalitet på det skriptet... Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Dersom jeg forstår deg rett er dette støttet i css. Med :focus kan du sette css regler for når et element når det har fokus. Eventuelt kan du jo også se på :active. EDIT: lurer på om jeg bommet ganske kraftig nå Kom med et eksempel så forstår jeg kanskje bedre Endret 10. mai 2004 av mohuhau Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Det er noe som gjelder for linker, selv om man kan bruke :hover på bilder (er lite støttet i IE). :active lar deg sette regler for når en link klikkes på. :focus finnes ikke Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Det er noe som gjelder for linker, selv om man kan bruke :hover på bilder (er lite støttet i IE). :active lar deg sette regler for når en link klikkes på. :focus finnes ikke Joda, begge disse finnes, dog kom ikke :focus før i css2. :active var også bare mulig å bruke på linker i css1. I css2 derimot kan alle pseudo-klassene (utenom :link og :visited. )brukes på alle tagger. Så det er ingenting galt med f.eks td:focus { color: red; } . Du kan tom kombinere flere pseudo-klasser. f.eks slik: a:active:focus { color: blue; } Desverre støtter ikke ie dette, noe som kanskje ikke kommer som noen overaskelse med den css støtten ie har Derimot er jeg usikker på om dette hjelper trådstarter da jeg muligens oppfattet hva han ville feil. Derfor håper jeg på et eksempel eller en bedre beskrivelse av hva han ønsker å oppnå. Endret 10. mai 2004 av mohuhau Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg har et registreringsskjema med ganske mange felt. Om de ikke fyller ut noe essensielt, blir resten av feltene lagret i session og skjemaet blir vist igjen med ferdig utfylt de feltene som var utfylt, og en feilmelding vises ved siden av det feltet som skal fylles inn (var i feltet før) Når man klikker på feltet eller tab'er til neste felt, skal teksten bli merket, så man slipper å merke den selv, når man skal forandre noe. Ikke spesielt viktig akkurat, men litt greit å slippe å gjøre det selv liksom... <input class="textfield" type="text" id="lastname" name="lastname" onfocus="select()"> Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Lite tips: ikke bruk session til noe slikt. La heller et javascript validere og kun kjøre submit hvis alt er OK. Du kan seff kjøre validering på serverern i tillegg, i tilfelle javascriptet feiler, men la så mye skje hos klienten som mulig edit; hadde en link her et sted, men den er seff borte når jeg trenger den... edit2: sett denne? Endret 10. mai 2004 av enden Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Nei, har ikke sett den. Men syns det funker greit sånn som jeg har det nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå