GeCcO Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Var borte i helgen, og slo dermed av pc'n (som mange andre ganger). Når jeg så kom hjem i dag og slo på pc'n, startet den helt fint. Windows xp logoen med loade 'barometeret' eller hva jeg skal kalle det kom opp og lastet inn windows, så like før desktop'en vanligvis kommer opp, så rebootet pc'n. Har prøvd sikkermoduser og gjennoppretting, ingenting hjalp. Men så vet jeg heller ikke hva problemet er. Så hvis noen kan ha peiling på hva dette kan være så post dem her. Er nok en haug av muligheter her men, svar vil hjelpe på i feilsøkingen. Lenke til kommentar
Marik Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Du har mest trolig fått Sasser virus. Det restarter maskinen etter et minutt. Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 hvis du ikke har fått fjernet viruset kan du ta en titt her: http://www.microsoft.com/technet/security/alerts/sasser.mspx Det står åssn du fjerner det nederst på siden Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Hvis det nå ikke er virus, så kan du ha fått en feil på disken din. Last ned analyseverktøy fra harddiskprodusenten med en annen maskin, og kjør det. Alternativt kan du skaffe deg "Ultimate boot CD" og feilsøke derfra. Får du startet konsoll, så kan du jo se om checkdisk finner noe.. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Problemet er det at jeg ikke kommer meg inn i windows i det hele tatt, kan ikke få fjernet et eventuelt virus eller noe. Disken er helt ny, bare en måned eller så gammel. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Du kan prøve å reparere installasjonen ved å boote fra platen, og velge reparere om ikke andre løsninger fungerer. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 En annen ting, er det mulig å koble seg til harddisken gjennom nettverket når pc'n bare er "på", og ikke inne i windows, slik at jeg kan få tatt backup av filene ? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Windows må nok være startet opp for å få kontakt via nettverk, men du kan sette disken i en annen maskin for å kopiere ut data. (PS : Den løsningen jeg foreslo lengre opp sletter ikke disken) Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 behøver da ikke være virus bare fordi windows restarter i det du kommer inn... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 behøver da ikke være virus bare fordi windows restarter i det du kommer inn... Stemmer, stort sett er det driverproblemer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå