Gå til innhold

"Hakking" i spill

So|o

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ny maskin via hjemmepc-ordning på jobb

P4 3.0

512 RAM

GeForce FX5600

19" LCD-skjerm

I enkelt spill "hakker" bildet når jeg kjører med full oppløsning og detaljer..

Er det pga skjermkortet? Har inntrykk av at skjermkortet ikke er noe bra..

Endret av asdfgh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå skal du ha ganske bra kort for at spel skal kunne kjøre hakkefritt på høgaste instillingar da. Kva spel er det?

BF vietnam og Hitman Contracts blant annet..

Vurderer å kjøpe et bedre skjemkort og 512 ekstra ram

Lenke til kommentar

Battlefield Vietnam og hitman contracts er jo ganske krevende spill da men...

hvis du vil at alt skal gå Smooth så burde du nok kanskje vurdere og kjøpe et av de nye kortene som kommer nå innen mai! 512 ram extra er jo ikke så dumt det heller. om du kjøper nytt skjermkort og mer ram, kommer nok pc'en til og holde en stund ja :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå tenkte jeg at kjøp av nyt tskjermkort var uaktuelt siden det er snakk om en innkjøpt hjemmepcordnings sak av en maskin.

Nytt skjermkort blir ikke uaktuelt. Bytter gjerne ut det jeg har nå selv om det er nytt!

Rart at skjermkortet er så "dårlig" i forhold til resten av maskinen.

P4 3.0, 512 ram, 2 x 160 GB harddisk, 19 " LCD osv...

Regner med å forbedre ytelsen kraftig hvis jeg oppgraderer med 512 RAM og nytt skjermkort

Lenke til kommentar
Nå tenkte jeg at kjøp av nyt tskjermkort var uaktuelt siden det er snakk om en innkjøpt hjemmepcordnings sak av en maskin.

Nytt skjermkort blir ikke uaktuelt. Bytter gjerne ut det jeg har nå selv om det er nytt!

Rart at skjermkortet er så "dårlig" i forhold til resten av maskinen.

P4 3.0, 512 ram, 2 x 160 GB harddisk, 19 " LCD osv...

Regner med å forbedre ytelsen kraftig hvis jeg oppgraderer med 512 RAM og nytt skjermkort

De setter bare inn et dårlig skjermkort for og spare penger på det... som de selv vinner mer på!

du vil nok merke veldig stor forskjell bare ved kjøp av nytt skjerkort :thumbup:

Lenke til kommentar

Det kommer litt ann på hvor du får pc fra. Fikk et tilbud fra jobben for 4 år siden som jeg tok. En på jobben tok på seg jobben med å skaffe tilbud og klarte og dra i land en veldig bra avtale med et firma i Fredrikstad. Men det var helt til en som satt oppe høyere opp i systemet blandet seg inn og fikk et tilbud fra et firma som var tilknyttet telenor. Var ikke dårlig den maskinen vi fikk (IBM aptiva) men en god del dårligere en tilbudet fra Fredrikstad som også var billigere (gjett hvem som pc gratis :thumbdown: ) Så det kommer litt ann på hvor du får tilbud fra, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har ny maskin via hjemmepc-ordning på jobb

P4 3.0

512 RAM

GeForce FX5600

19" LCD-skjerm

I enkelt spill "hakker" bildet når jeg kjører med full oppløsning og detaljer..

Er det pga skjermkortet? Har inntrykk av at skjermkortet ikke er noe bra..

Dette høres mistenkelig ut som en Fujitsu Siemens Scaleo 600 ;) Skjermkortet ER flaskehalsen. Av en eller annen grunn er denne PC'en spart inn på de merkeligste steder. Hovedkortet er av billigste sort, kun 512 MB minne og altså skjermkortet som er direkte elendig. Hvordan jeg vet dette? Jeg kjøpte akkurat den samme maskinen ;)

Jeg venter på at x800 pro skal komme. Da kjøper jeg ett slikt og dobler minne. Så begynner det å ligne på noe. Ellers er det triste greier at hovedkortet ikke kom med RAID kontroller

Lenke til kommentar
Dette høres mistenkelig ut som en Fujitsu Siemens Scaleo 600 ;) Skjermkortet ER flaskehalsen. Av en eller annen grunn er denne PC'en spart inn på de merkeligste steder. Hovedkortet er av billigste sort, kun 512 MB minne og altså skjermkortet som er direkte elendig. Hvordan jeg vet dette? Jeg kjøpte akkurat den samme maskinen ;)

Jeg venter på at x800 pro skal komme. Da kjøper jeg ett slikt og dobler minne. Så begynner det å ligne på noe. Ellers er det triste greier at hovedkortet ikke kom med RAID kontroller

Stemmer godt at det er en Fujitsu Siemens Scaleo 600 ;)

Regner med at jeg skal oppgradere RAM og få meg et bedre skjermkort !

Ser at de har "plombert" kabinettet... mister garantien hvis det åpnes.. Helt på trynet :angry:

Lenke til kommentar
det er faktisk utrolig kjipt gjort fra produsentens side, litt synd at de gjør sånt.

De gjør det av 2 grunner.

1. Lage en pc som er "bilig" ut til kunde

2. Tjene penger på å velge et billig skjermkort->de får sikkert mere avslag på et mid end kort enn et hifh end kort, dyrere kort og samme pris på maskin som med low end kort->mindre fortjeneste og det går jo ikke.

De gjør det ikke for de er onde, de driver butikk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...