FenrisC0de Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg, som mange andre merker nok heftig økning i temperatur ute i luften, og dette påvirker også pcen selfølgelig. Temperaturen i kabinettet, hardisken og CPU stiger med ganske mange grader selv om vinduer står oppe osv. Jeg bare lurte på om noen har funnet på noen gode triks for å senke temperaturen uten kjøp av vann\gass kjøling, ettersom kabinett vifter ikke duger stort pga av varmen ute. Lenke til kommentar
insider Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 ta av alle sidedører og sett en stor bordvifte intill dataen. Funker fint for meg Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 har i dag satt inn en bodrvifte som blåser bra... tempen på dataen sank fra 48 til 44 i idle bare med bprdvifta... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 Ah, høres ut som en fin ide, riktignok har jeg ingen bordvifte her da kabinett tempen min har steget fra 20-30c bare på grunn av varmen, har til og med satt inn flere kabinett vifter hehe, andre forslag? må da være noe revolusjonerende der ute Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 -åpne alle vinduer.. -ikke ha pc`en på et rom som blir over 30 grader... -kjøp en halvliter cola, drikk den, og slutt å være bekymret for tempraturen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 (endret) -åpne alle vinduer.. -ikke ha pc`en på et rom som blir over 30 grader... -kjøp en halvliter cola, drikk den, og slutt å være bekymret for tempraturen. Eg har maskina i eit rom som kan komme opp i 50 grader Det er loftet, som er uisolert Det er ingen lyd å høyre frå den da Alle 7 vifter står på full guff, sjølv om det ikkje gjer store nytten. Har ikkje sjekka tempen midt på dagen, men nå, kl 23:19 er den 37 på CPU og 29 på HK Endret 9. mai 2004 av zeph Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Sett noen kasser/esker/whatever med kjøleelementer ved PCen.. NB: IKKE intill PCen... Dere har vel kjøleelementer... bruk halvparten,, når de har smelta inni bytter du di med den andre halvparten... and thats the way the story goes... Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Er det ekstremt farlig om den øker noen grader eller? Jeg bryr meg hvertfall ikke... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Er det ekstremt farlig om den øker noen grader eller?Jeg bryr meg hvertfall ikke... Nei...nærmer du deg 70 grader funker den framleis fint, men da begynner det å nærme seg grensa Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Det er ingen krise med høye tempraturer 60-70 grader vel i grenseland men ikke farlige, det værste som kan skje er jo at pc`n kneler for deg. I dag har det vært en temp på over 30grader inne hos meg, men tempen gikk opp bare noen grader over det den lå på i tiden før godværet. Så tempen er vel ikke farlig for oss som ikke klokker max Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Det er ingen krise med høye tempraturer 60-70 grader vel i grenseland men ikke farlige, det værste som kan skje er jo at pc`n kneler for deg. I dag har det vært en temp på over 30grader inne hos meg, men tempen gikk opp bare noen grader over det den lå på i tiden før godværet. Så tempen er vel ikke farlig for oss som ikke klokker max tempen på rommet her var sikkert 32-33 grader i dag.. huff å varmt tempen på maskina gikk opp 7 grader mot vanlig... men.. Så lenge det ikke er FARLIG, så gjør det jo ikke noe da.. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Du skal ikke sitte inne foran PC-en på dager det er fint vær. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Du skal ikke sitte inne foran PC-en på dager det er fint vær. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Du skal ikke sitte inne foran PC-en på dager det er fint vær. Var det så vanskelig å forstå hva jeg skrev? Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Du skal ikke sitte inne foran PC-en på dager det er fint vær. I second.. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Du skal ikke sitte inne foran PC-en på dager det er fint vær. Helt enig, Sommern = være ute Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Du skal ikke sitte inne foran PC-en på dager det er fint vær. Helt enig, Sommern = være ute Gjør som JohndoeMAKT da vel.. Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Du skal ikke sitte inne foran PC-en på dager det er fint vær. Helt enig, Sommern = være ute Gjør som JohndoeMAKT da vel.. genialt da får du jo vannkjøling om morran Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå