Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sammenslåing av internett linjer?

Anbefalte innlegg

Er det mulighet å "parre" to ADLS linjer (Telenor og NGT) slik at flere PCer i nettverk kan utnytte den totale båndbredden, isteden for å være knyttet til hvær sine ADSL linjer?

Grunn til spøsmålet: Naboen og jeg er i nettverk. Begge har ADSL. Ville vært glimrende å kunne bruke ledig lapasitet hvis den andre ikke var på nett.

Noe rimelig S.Ware / H.Ware som fixer dette?

Endret av kpropp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lurt på det samme...

skaper jo bedre stabilitet, med at en av linjene som ergel er oppe... og kanskje bedre overføringshastighet.

i gården vår har vi et par nextgentel-linjer, og jeg lurer på om det går å bridge disse med wireless routere. kankje det går an å kjøre disse parallelt, dvs at begge linjene fores med samme data, og så blir det førstemann til mølla med data tilbake...

har du samme type adsl-modem på flere like linjer går det kanskje å smekke dem sammen med en hub? de ser vel like ut på innsiden av nettverket ( ip 10.0.0.1 i nextgentel sitt tilfelle) kanskje man ike får økt båndbredde, men muligens redusert ping... eller bare krøll.

Lenke til kommentar

Vet at ISP'er kan brokoble fra sentralen. Fikk tilbud fra Directconnect.no om å brokoble 2x 2mbit SDSL til 4mbit. Uansett, så kommer dette an på ledige kobbertråder som er lagt inn til hus. Vil vell uansett bli billigst å ordne en server med en eller annen form for router som styrer internett trafikken.

Kan tenke meg at det med å dele 2 linjer kan bli nokså irriterende for en av partene nokså ofte :)

-z00l-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...