pgdx Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Nei, ikke egentlig viktig. Ps: IE tar ca. >80MB, Opera tar 3MB... Zethyr... Greit, jeg skal prøve det, men jeg spiser hatten min hvis jeg blir frelst! Lenke til kommentar
litago Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Det finnes jo en måte å få til transparang png i ie: <div style="width: 48; height: 48; filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='bildet.png', sizingMethod='scale');"></div> Men det ser jo ikke helt bra ut.. Kan sikkert bruke noe annet enn div.. Forresten, underskriftkampanje for å få skikkelig support for PNG i IE.. ikke at jeg tror det hjelper da.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Designet bør se likt ut i IE også, men små eyecandy's og rollovers kan man droppe... Da vil flere bli spent på hva andre browsere har å tilby, og kanskje skifte. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Nei, ikke egentlig viktig. Ps: IE tar ca. >80MB, Opera tar 3MB... Zethyr... Greit, jeg skal prøve det, men jeg spiser hatten min hvis jeg blir frelst! Men ta deg tid til å utforske alt, og les mye om den It keeps astonishing me ! Lenke til kommentar
meastp Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 mitt tips: Send microsoft mail som ber dem om å fikse det, og få flest mulig til å bruke FireFox... Alle monner drar... Evt. Opera... Hadde det ikke vært for at jeg digget Opera så sinnsykt, skulle jeg prøvd Firefox... Det er jo liksom Open Source, så... Men hjernen min er låst på Opera. Der sa du det... Opera er fengslende bra! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Hvordan får jeg til mousegestures og andre kule features, da? Noen tips om hva som bør legges til? Endret 10. mai 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 hmm, er ikke det Mikka som har laget den på eksempelet ? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hvilket eksempel? Zethyr: hvordan får jeg alle vinduene til å åpnes som tab? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Toolshed: Hva sa jeg; søk på forumene og guidene... sitter på skolen nå, men husker at det stod i en FAQ om akkurat det du sa... Mouse-gestures kan legges til også, vet jeg har sett en addon eller noe... Men som sagt er jeg på skolen og kan ikke hjelep mer... Lenke til kommentar
Mira Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 hmm, er ikke det Mikka som har laget den på eksempelet ? Ja, mikka som har mekket den ja Bruker den seff bare som eks Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Men det bli jo litt dumt å lage en side som bare ca 10% at brukerne kan vise riktig..? Det er ikke dumt å følge standarder. Det er dumt å ikke gjøre det. Det er på tide at MS begynner å følge w3c sine standarder... Men - Det er _best_ å følge standarder, samtidig som du gjør ting slik at dumme IE kan forstå det korrekt også.... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Men det bli jo litt dumt å lage en side som bare ca 10% at brukerne kan vise riktig..? Det er ikke dumt å følge standarder. Det er dumt å ikke gjøre det. Det er på tide at MS begynner å følge w3c sine standarder... Men - Det er _best_ å følge standarder, samtidig som du gjør ting slik at dumme IE kan forstå det korrekt også.... For å krangle: Man behøver ikke å tilpasse elementer på siden som ikke er kritiske for designet så IE forstår det... Det vil bare lokke flere brukere vekk fra IE hvis de mister ørlitt eyecandy Det som imidlertid er viktig er å ikke la siden se helt herpet ut i IE . Lenke til kommentar
Mira Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Innerst inne er jeg veldig lite glad i den der dråpe i havet teorien Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Men igjen... om du lager ikke-IE-vennlige sider pga du vil at folk skal bytte til andre browsere skal det en del til for at de pengesterke folka med lite peiling på web, og som ser de herpa sidene dine på sin winXP IE6.0 browser gidder å ansette deg.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Internetts største fiende er derfor ikke nødvendigvis IE og MS, men dumme og/eller uvitende brukere. Endret 11. mai 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Internetts største fiende er derfor ikke nødvendigvis IE og MS, men dumme og/eller uvitende brukere. ...som igjen er hjernevaska av MS og IE Microsoft som er kilden til all trøbbelen, tenk! For å krangle: Man behøver ikke å tilpasse elementer på siden som ikke er kritiske for designet så IE forstår det... Det vil bare lokke flere brukere vekk fra IE hvis de mister ørlitt eyecandy Det som imidlertid er viktig er å ikke la siden se helt herpet ut i IE . Så - om du skal vere dyktig, så bør du lage sider som ser like ut stort sett uansett browser. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Microsoft som er kilden til all trøbbelen, tenk! Jøsses til MS-diskutering i dag da.. Tenk over at det er en grunn til at MS er markedsleder..! Det er forbrukerne man skal ta, ikke de som utnytter de evneveike forbrukerne.. Kanskje litt dem også, men slik det ser ut nå er det bare en måte å få slutt på det på, og det er at folk slutter å bruke MS.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Microsoft som er kilden til all trøbbelen, tenk! Jøsses til MS-diskutering i dag da.. Tenk over at det er en grunn til at MS er markedsleder..! Det er forbrukerne man skal ta, ikke de som utnytter de evneveike forbrukerne.. Kanskje litt dem også, men slik det ser ut nå er det bare en måte å få slutt på det på, og det er at folk slutter å bruke MS.. Såklart er markedsføringa til MS genial, men med nesten-monopol på området blir det mindre konkurranse, og MS trenger ikkje satse alt for å få en superduper nettleser... IE funker godt nok for folk som ikkje veit om alternativer.... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Internetts største fiende er derfor ikke nødvendigvis IE og MS, men dumme og/eller uvitende brukere. http://egomania.nu/gates.html cfenzo: Selvsagt ikke på sider som skal selges/vises frem på portefølje... På sider som ikke ser heelt 100% bra ut i IE, kan man jo også lokke med en setning som dette: You want fancy mouseovers and nice transparency effects ?? change your web-browser: link Og, ja; de som er dumme nok til å bruke IE gir vel f*** i om jeg bruker 'feil' lenker med ubeskrivende tekst... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 http://egomania.nu/gates.html Finnes en del slike sider på nettet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå