Mira Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 (endret) Trenger å lagre et bilde, hvis er transparent noen steder. Har tidligere brukt gif til dette, men ser på preview i PS at når jeg velger gif så blir dropshadow en helt svart strek. Dette kommer vel av at gif ikke er spesielt vennlig ovenfor avansert transparency/opacity. Så da er vel PNG neste alternativ, men når jeg lagrer et bilde i png blir det ikke transparent, det blir bare hvitt. URL til eksempel Hva skyldes dette? støtter ikke ie png? Endret 9. mai 2004 av Mira Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 IE støtter ikke transparent PNG.. GIF er vel beste alternativ da.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 IE støtter ikke transparent PNG.. GIF er vel beste alternativ da.. Jo, IE støtter transparente PNG bilder - men ikkje med delvis alpha blending... Lenke til kommentar
-kristoffer- Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 uff IE. Funker jo fint i opera Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 IE støtter ikke transparent PNG.. GIF er vel beste alternativ da.. Jo, IE støtter transparente PNG bilder - men ikkje med delvis alpha blending... Potitoe/Potatoe.. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 PNG er best, enten IE støtter det eller ei... Lenke til kommentar
Mira Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 PNG er best, enten IE støtter det eller ei... jaha? Bruker ikke 80% IE? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) PNG er best, enten IE støtter det eller ei... jaha? Bruker ikke 80% IE? Det betyr ikke at IE er bra fordet En kar sa til meg i går at frames var best og mest brukt av den enkle grunnen at opera og mozilla hadde begynt å støtte det Det betyr ikke at det er bra, gjør det? PNG er best, men når du tror alt er fryden og gammen mens du surfer i opera/firefox elns så kommer du inn i IE og ser at den transparente bakgrunnen er helt grå i IE! :/ Endret 10. mai 2004 av LoS Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 PNG er best, enten IE støtter det eller ei... jaha? Bruker ikke 80% IE? Dagens argument... Det skal du ha ihvertfall... Lenke til kommentar
Mira Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 PNG er best, enten IE støtter det eller ei... jaha? Bruker ikke 80% IE? Dagens argument... Det skal du ha ihvertfall... tilgi meg hvis jeg ikke forsto ironien...hvis det var noen? Er det feil? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Det stemmer at IE brukes av 80 %, men PNG er allikevel et bedre format... Det er Browseren , ikke formatet som suger... PS: se avatar... Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 tror faktisk det er nærmere 90% som bruker IE... (jeg er ikke blant dem) Lenke til kommentar
Mira Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 jaja, er fullstendig klar over at png er et bedre format og at det monopol-fantomet microsoft sin feil. Men det bli jo litt dumt å lage en side som bare ca 10% at brukerne kan vise riktig..? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Men det bli jo litt dumt å lage en side som bare ca 10% at brukerne kan vise riktig..? Det er ikke dumt å følge standarder. Det er dumt å ikke gjøre det. Det er på tide at MS begynner å følge w3c sine standarder... Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Mitt tips: Bare bruk GIF til iexplore støtter PNG.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 mitt tips: Send microsoft mail som ber dem om å fikse det, og få flest mulig til å bruke FireFox... Alle monner drar... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 mitt tips: Send microsoft mail som ber dem om å fikse det, og få flest mulig til å bruke FireFox... Alle monner drar... Evt. Opera... Hadde det ikke vært for at jeg digget Opera så sinnsykt, skulle jeg prøvd Firefox... Det er jo liksom Open Source, så... Men hjernen min er låst på Opera. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg var fanatiker av samme sort før, men har forelsket meg i plug-ins, masse options og den store flaten til browsing... Dessuten går FireFox raskere enn Opera. Men dog - Opera skal for alltid hvile i min PC's hjerte... Lenke til kommentar
Mira Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Så det anbefales altså å lage en side som ser dum ut i IE? Skjønner godt ideologien der, men det blir vel litt eksremt? jaja, vær sin smak. [OT] Sitter på isdn-linje (jada, jeg vet det:P) Tenkte å laste ned opera, hadde det før jeg formaterte, men har glemt å ta backup. Er det viktig å ha med java? Siden den er fem ganger så stor som uten. [/OT] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå