Gå til innhold

Hvilket format for best transparent-effekt?

Anbefalte innlegg

Trenger å lagre et bilde, hvis er transparent noen steder. Har tidligere brukt gif til dette, men ser på preview i PS at når jeg velger gif så blir dropshadow en helt svart strek. Dette kommer vel av at gif ikke er spesielt vennlig ovenfor avansert transparency/opacity. Så da er vel PNG neste alternativ, men når jeg lagrer et bilde i png blir det ikke transparent, det blir bare hvitt.

URL til eksempel

Hva skyldes dette? støtter ikke ie png?

Endret av Mira
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PNG er best, enten IE støtter det eller ei...

jaha? Bruker ikke 80% IE?

Det betyr ikke at IE er bra fordet ;)

En kar sa til meg i går at frames var best og mest brukt av den enkle grunnen at opera og mozilla hadde begynt å støtte det :roll:

Det betyr ikke at det er bra, gjør det?

PNG er best, men når du tror alt er fryden og gammen mens du surfer i opera/firefox elns så kommer du inn i IE og ser at den transparente bakgrunnen er helt grå i IE! :/

Endret av LoS
Lenke til kommentar
PNG er best, enten IE støtter det eller ei...
jaha? Bruker ikke 80% IE?

Dagens argument... Det skal du ha ihvertfall... :)

tilgi meg hvis jeg ikke forsto ironien...hvis det var noen? :p

Er det feil? ;)

Lenke til kommentar

jaja, er fullstendig klar over at png er et bedre format og at det monopol-fantomet microsoft sin feil. Men det bli jo litt dumt å lage en side som bare ca 10% at brukerne kan vise riktig..? :roll:

Lenke til kommentar
Men det bli jo litt dumt å lage en side som bare ca 10% at brukerne kan vise riktig..? :roll:

Det er ikke dumt å følge standarder. Det er dumt å ikke gjøre det.

Det er på tide at MS begynner å følge w3c sine standarder...

Lenke til kommentar
mitt tips: Send microsoft mail som ber dem om å fikse det, og få flest mulig til å bruke FireFox... Alle monner drar...

Evt. Opera...

Hadde det ikke vært for at jeg digget Opera så sinnsykt, skulle jeg prøvd Firefox... Det er jo liksom Open Source, så... Men hjernen min er låst på Opera.

Lenke til kommentar

Så det anbefales altså å lage en side som ser dum ut i IE?

Skjønner godt ideologien der, men det blir vel litt eksremt?

jaja, vær sin smak.

[OT]

Sitter på isdn-linje (jada, jeg vet det:P)

Tenkte å laste ned opera, hadde det før jeg formaterte, men har glemt å ta backup. Er det viktig å ha med java? Siden den er fem ganger så stor som uten.

[/OT]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...