Gå til innhold

Spm. om opptak med Pinnacle PCTV Pro

Anbefalte innlegg

Jeg har et Pinnacle PCTV Pro, og har noen spørsmål:

1. Jeg tar opp med innstillingen "best quality" men filen blir enorm. (50 minutter -> 2 GB) Hvordan kan jeg pakke ned filen til å bli mindre? Jeg ønsker ikke å ta opp med lavere kavalitet, bare pakke filen bedre etterpå. f.eks til divX. Opptakene tror jeg er MPEG1 eller MPEG2, selv om filendelsene er .avi

2. Jeg har problemer med at PC'n fryser seg når jeg har oppe PCTV-vision programmet. Den fryser med noen få timers mellomrom, helt uventet. Eneste fellesnevner er at PCTV-vision kjører. Det skjer både under Win 98/2000/XP, uavhengig om PC'n er varm eller kald og uavhengig av hvor lenge programmet har kjørt.

3. Bildet har alltid litt mye støy. Finnes det noen oppdateringer (drivere,bios på kortet etc.) som kan bedre kvaliteten? (Interleasing liker jeg ikke.)

Håper det er noen erfarne brukere som har/har løst de samme problemene som meg. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har det samme kortet som deg og bruker dette programmet til å pakke ned: LSX-MPEG Encoder 3.0

vet ikke hvor du kan laste det ned for jeg fikk det av en på et lan..men du kan jo bare søke på download.com lr.no

Lenke til kommentar

Jeg har også noe Pinnacle PCTV opplegg, men pleier ikke ta opp med det. Kanskje konvertere MPEG filene til divx eller.no?

Hos meg er det elendig kvalitet på noen kanaler, men ganske bra på andre. Så jeg tror ikke det har noe med kortet å gjøre.

Men så må du huske at tv på pc'en og normal tv er ikke helt det samme.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-07 17:35, oasis skrev:

forresten så pleier PC-en min også fryse av og til..men jeg vet ikke hvorfor eller hva som må til for å få det til å slutte.ganske plagsomt...

Det gjør min også, når jeg ser på TV og bruker DirectConnect samtidig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...