Gå til innhold

Hvilken radiator?

Anbefalte innlegg

Lurer på hvilken radiator jeg skal ha, har kikket på EVO 260, Innovatec Dual og Black Ice Extreme 2. Har tenkt på Black Ice, men hvis noen har erfaring med noen av de andre radiatorene vil jeg høre det, vil helst ha Black Ice da :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre du skal ha peltier element og diverse så har alle de tre nevnte radiatorene rikelig med kapasitet.. Hvis du velger den billige, EVO, så kan du jo heller legge litt mere i blokkene. Da tror jeg du oppnår den beste temperaturen..

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål ang radiator, så jeg tenkte det var like greit å spørre her, istedet for å åpne ny tråd;

Er det bare swiftech som har radiatorer som passer til 80mm vifte-hull, slik at man slipper å dreml'e ut et hull (eller to) ?

Lenke til kommentar
Men det er også en ting til jeg lurer på, skal nemlig starte opp et prosjekt med hjemmelaget vannkjøling snart

Det jeg lurte på var om, hva skal jeg bruke til å lime plexi med kobber??

Nå sporer vel dette litt av i forhold til radiatorspørsmålet, men likevel; Plexi er et relativt vanskelig materiale å lime mot annet enn seg selv, men Araldit, Sikaflex o.a har jo vært brukt. Men dog med litt vekslende hell. Det vil uansett kreve at flatene rubbes opp en god del, slik at limet får feste.

For min del ville jeg gått rundt med en evig angst for lekkasjer med en slik liming, og vil heller foreslå at du bruker skruer og et passende pakningsstoff mellom flatene. Dette betinger selvsagt at flatene er p l a n e, og en viss stivhet i materialene bør man også ha.

Nå vet jeg lite om materialdimensjonene dine, så la meg for sikkerhets skyld eksempelvis nevne at svært tynne kobberplater mot plexi er vanskelig å håndtere, og bør frarådes.

Det jeg i stedet ville gjort, var å lage en ramme i kobber i stedet for plexi, og heller lodde de to tingene sammen. Da har du en stiv og fin konstruksjon, samtidig som du opprettholder en tynn bunn i blokka.

Deretter kan du lage et passende lokk i plexi for nipler og feste, som du greit kan skru fast i kobberramma.

Da har du fått noen alternativer å tygge på. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...