kvamzi Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 (endret) Etter at jeg installerte mer minne i PC-en min ble den fryktelig ustabil, da den når som helst kan gå i svart skjerm uten feilmelding. Men hvis jeg starter Far Cry så går den så og si umiddelbart i svart skjerm allerede inne i menyen. Tar jeg ut den en av minnebrikkene blir alt ok. Når jeg bruker to brikker setter jeg dem i Socket 1 + 3 eller Socket 2 + 3. Jeg har prøv å satt disse brikkene i en annen PC og der fungerer de uten problemer. Mitt system: Asus A7N8X-Deluxe rev. 1.04 2 x Corsair TWINX XMS3200LL 512MB Athlon XP 3200+ @ 2,2 GHz Sapphire Radeon 9700 Pro Ikke overklokket, orginal kjøler/vifte på skjermkort. Temp på CPU (ca. 40C-50C) og MB (ca 25C) er fint. Noen som vet om en god app til å måle tempen på skjermkortet? Men jeg tror ikke at det er for varmt heller, da jeg har satt på alle mine kabinettvifter (2 foran, 2 bak, 1 top og 1 i dør). Har installert de nyeste driverne, samt de siste oppdateringene fra Windows Update; nForce 3.13 WHQL Catalyst 4.4 DirectX 9.0b Bios: System Performance: Optimal (Før hadde jeg en XP 2500+ og da kunne jeg sette denne til Agressive, men med XP 3200+ ble PC-en ustabil og måtte dermed sette den til Optimal Mem. Freq: By SPD (har også prøvd Auto, men like ustabilt) Noen som har noen tips om hva som kan være galt? Er det andre opplysninger som er relevante? Edit: I AIDA 32, under Computer --> DMI --> System Slots --> AGP, står det at AGP porten ikke er i bruk . I Biosen er AGP VGA Card satt som Primary VGA Bios. I Device Manager så står det at RADEON 9700 PRO deler IRQ 7 med Standard OpenHCD USB Host Controller, men ingen konflikt er detektert Endret 9. mai 2004 av kvamzi Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Har du prøvd med brikker i slot 1 og 2? Lenke til kommentar
kvamzi Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 Nei, i følge manualen så blir det ikke dual channel ved bruk av Socket 1 + 2. Men jeg kan jo selvfølgelig prøve for det. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Nei, i følge manualen så blir det ikke dual channel ved bruk av Socket 1 + 2. Men jeg kan jo selvfølgelig prøve for det. Dual i slot 1 og 3, 2 og 3 eller 1, 2 og 3. Lenke til kommentar
kvamzi Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg prøvde socket 1 + 2 med Singel Channel og jeg har fått kjørt Far Cry uten klikk. Men jeg vil jo selvfølgelig kjøre stabilt i dual channel Noen som vet hva som må til? Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 (endret) Det er relativt vanlig at nForce2 brikkesett og TwinMOS eller Corsair minne kan skape ustabilitet... Du må nok desverre bytte til en annen type RAM... For TwinMOS gjelder det oftest hovedkort med innebygget grafikk. For Corsair sin del gjelder det særlig RAM plassert i DUAL system, det kan være forklaringen på at ting funker med bare 1 brikke.... Endret 9. mai 2004 av L03VIk Lenke til kommentar
kvamzi Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Har prøvd med høyere volt i dual channel oppsett, og da virket det kun bare noen minutter lengre Har sett på andre forum at det kan være problemr med å kombinere denne typen minne og A7N8X deluxe. Finner jeg en løsning skal jeg poste den her Lenke til kommentar
AccessDenied Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Har faktisk samme hovedkort (rev 1.04 - nyeste BIOS) som deg OG samme minnebrikker (2 x 256 MB riktignok) OG kjører minnet i dual uten disse problemene Har også et 9700 pro kort, dog av merket Crucial. Min CPU er en Throug.B 2600+ på orginal hastighet. Har nesten runda FarCry uten å erfare stabilitetsproblemer. Kjører det nyeste av alle driverne og benytter den integrerte soundstorm lydbrikken. Vurderte nytt hovedkort før Jul en gang, men nå trur jeg likså jeg går for et AMD64 system ettersom 250g-chipsettet er kommet. Endret 10. mai 2004 av AccessDenied Lenke til kommentar
kvamzi Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 AccessDenied: Original hastighet er den på 266Mhz bus? Jeg ser på andre forum at dette som regel går ok, men når man kjører på 400MHz bus så begynner problemene å dukke opp Jeg har testet et 64bits med AMD Athlon 64 3200+, Corsair TwinX 3200LL 1024MB, Radeon 9800 XT 256MB og det er rått Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 På mange gamle hk så støtter bare hket noen besteme DDR400 ram, sjekk i manualen om de brikkene du har kan brukes Lenke til kommentar
kvamzi Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Asus anbefaler ikke disse typene fra Corsair til dette hovedkortet, men Corsair anbefaler aktuelle brikker til A7N8X-Deluxe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå