Gå til innhold

XP har lurt seg selv..

Anbefalte innlegg

Hei hei..

Nå har jeg nettopp formatert, men som jeg skulle finne ut når jeg kom inn i XP var ikke det bare bra..

Jeg har 3 HD'er tilkoblet, 2 S-ATA og 1 P-ATA.

Problemet er at Raptoren (D:/) som er OS disk har greid og bli nettopp D:/

Og en annen HD (P-ATA) som det kun er film o.l på er blitt C:/ :dontgetit:

Og som kjent tilater ikke "Diskbehandlig-verktøy" og bytte bokstav/stasjon-plassering på System eller Oppstart disker.

En annen ting som var merkelig var at P-ATA disken som kun innholder "skitt" har fått betegnelsen "System" i disk-behandlig..

Noen som kan hjelpe meg???

(Dette har litt hast, da jeg er infisert med Sasser og FixSasser "scaner" C:/ når viruset/ormen er på D:/)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet selv. Windows tar P-ata disken som første disk foran S-ata diskene. Bare å koble ut P-ata før du installerer windows, og sette dem inn igjen etter installasjon.

-z00l-

Lenke til kommentar

Det virker på mine to MSI-kort. 845 chipset. Og det virket på et Epox-kort jeg installerte for en kunde om jeg ikke tar helt feil.

Til trådstarter: personlig ville jeg nok reinstallert Windows om jeg absolutt ville ha C: som systemdisk.

Lenke til kommentar

Skal ta en oppsummering:

Nå sitter jeg med Xp innstallert og kun system-disk, ram'en er innstillt på 333, spørsmålet mitt er om "jeg" tør og sette opp cloken til 400...

I tilegg trenger jeg Service pack 1, noen som kan hjelpe meg?

(Meget diskret, dere skjønner vel hvorfor jeg ikke kan hente den..)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...