Gå til innhold

LED's i drevkontakter

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått svar på det jeg trengte å vite.. Takker til de som sendte svar på det jeg ville vite. Det var om hvordan jeg skulle gjøre ting for å få LED's i drevkontaktene på maskina. Og jeg fikk noen linker som jeg fulgte, og de var nyttige. Takk.

Mvh. Ingar Hellem.

Endret av ihellem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er nok bare og koble et ledd på 5v... husker ikke hvordan man skulle koble det.. men du kan jo teste litt.. om du har et multimeter kan du måle strømmen..

Edit: Om meg ikke tar veldig veil så er det gul og svart som er 12v, og rød og svart som er 5v..

Endret av Zipp0
Lenke til kommentar

Har gjort denne modden selv i en gammel PSU, og det er bare å fyre i gang. Det enkleste er å bruke Leds som går på 5V, som du blant annet finner på Microplex. Rød= 5V og Svart=Jord.

Få ut ledningene fra molexkontakten og kutt de aktuelle over. Fjern litt plast og lodd leddet fast. Eller bare tvinn de rundt ledningene.

Får å få plass til leddet inni molexkontakten så fjerner du en av veggene. Det ideele er da å fjerne veggen mellom 5V og jord som er atmed hverandre. Leddet er også for stort til å få imellom sånn uten videre så du må nok file det ned i lengde og tykkelse. Det er nesten like greit siden lysspreningen blir bedre når du matter det ned.

Lykke til og husk å isolere godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...