-sLiCer- Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 hei på dere! jeg kjøpte en 1.4 amd duron har ett asus a7v 333 hk pc 2100 twin mos ram og radeon 9200 skjermkort kjøpte ny disk på fredag, og den er formtarert og partisonert, når jeg setter den inn i denne maskinen og skal kjøre den opp, får jeg: disk boot failure, insert system disk and press enter. jeg har prøvd alt, og er desperat! er lei av at familyn skal på min data hele tiden! må få fikset det!!! Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Du må ta en titt i BIOS å se hvilken disk maskinen skal boote fra. Lenke til kommentar
JaViZ Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 du nevner ikke om du har installert OS på disken ennå. Hvis du ikke har gjort det så er det ikke feil å få den meldingen. Bruk isåf enten en boot-diskett eller kjør XP insallasjons-cd(den er bootable fra cdrom) Lenke til kommentar
-sLiCer- Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 vel....det har jeg prøvd....men det skjer ikke en dritt! får ikke lov til å velge om jeg kjører 98 cd engang! skjønner det ikke jeg! OS er ikke installert! Lenke til kommentar
JaViZ Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 får ikke lov til å velge om jeg kjører 98 cd engang! skjønner det ikke jeg! OS er ikke installert! du må inn i BIOS og velge at maskina skal boote fra cdrom før den prøver å boote fra hdd. Lenke til kommentar
-sLiCer- Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 nå får jeg beskjeden: NTLDR is missing press ctrl+al+dlt for restart! nå flyr den snart ut vinduet! Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Du kan finne fram windows platen å velge å reparere fra den (start opp, velg reparer underveis) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå