Gå til innhold

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL


Dimm

Anbefalte innlegg

fikk my maskinvare på lørdag og har noen barnesykdomer å kurerer..

 

hadde litt problemer med å kjøre ut2004 stabilt så jeg tenkte jeg skulle teste litt i sisoft sandra for å de hva det var som gjorde det, men når jeg skulla starte det fikk jeg bsod der jeg fikk beskjeden "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" så det er mulig det er en irq konflikt så jeg lurer på om noen vet om et program automatisk sjekker om det er noen irq konflikter på systemet?

 

evt. om norn har vært borti samme problem (se signaturen)

Endret av Dimm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eg hadde dette i Windows 2000 professional, men da var det driverproblem. Kunne ikke bruke Highpoint ATA kontroller driverene fra Highpoint, måtte bruke microsoft sine, og da forsvant dette problemer.

 

Har ikke snøring på hva som er problemet eller hva som skjer, men her var det vertfall en driver som kuka.....

Lenke til kommentar

ok da får jeg stille dette spm til alle dere med denne feilen,

har dere byttet ram i det site??

 

om dere har, har dere klokket den gamle på noe vis??

 

har dere skjekket om ram instillingene står på "by spd" i bios?

 

eller har dere klokket rammen i det siste?

 

så sett den tilbake til normalt å prøv da!!!!

 

mvh animal som har hatt samme feil og det var gammel ram som var klokket og nye ram trodde den ville kjøre på samme hastighet

Lenke til kommentar

memtest86 sier rammen fungerer utmerket...

 

kjører win2k og funnet ut at det er driverfilen si3112r.sys til Silicon Image Sil 31120 SATA/Raid Controlleren som genererer feilen..

har lett etter nye drivere, men uten hell

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Både jeg og trådstarter er ute etter en måte å finne ut hvilke irq'er de forskjellige komponentene har. Er det mulig å finne ut dette? ..er ikke intressert i å flashe bios en gang, da dette akkurat er gjort ;) ..eller noen andre lure triks for at problemet kanskje skal forsvinne..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Gjenoppliver denne gamle tråden jeg....

 

Jeg får også denne feilmeldingen, samt DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Det pleier å komme opp en fil som forårsaker dette, men det er irrelevant siden det alltid er forskjellige filer som forårsaker detta.

 

Jeg har testa minnet med memtest86, og den kjørte igjennom en hel natt uten en eneste feil. Denne feilen kommer hver gang jeg prøver å kopiere store filer, til andre disker eller samme disken, og nesten hver gang jeg starter Desertcombat. Det er KUN disse gangene det kommer, men er irriterende nok det.

 

Jeg har prøvd med mange forskjellige drivere, med og uten sp2, prøvd å koble ut dvd brenner og 2 disker(tilfelle psu). Jeg er helt tom for idèer, og vurdere nytt nk, cpu og ram for å være på den sikre sida.

 

Det hadde vært lettere å finne ut av dette hvis det hadde kommet etter noe ny hardware, men det har bare plutselig begynnet. Lurer på om det er HK, eller cpu som begynner å bli rotten. Noen som har noen idèer?

 

System spec:

xp 2400(thoroughbred, 266MHz bus)

asus a7n8x hk

3*256 MB DDR ram

Creative FX5950U skjermkort

Creative Audigy2 lydkort

Thermaltake Silent Purepower 420W psu

Nec 3500 16x DL dvd brenner

2*120GB WD Caviar HD

1*200GB Seagate HD

Lenke til kommentar

For eiere av A7N8X-E Deluxe og andre hk med samme sata-kontroller, er det i hvert fall SATA-kontrolleren som lager trøbbel.

 

Hos meg gikk feilen vekk etter å ha installert driverne for sata-kontrolleren, men det funket også (en annen installasjon) å disable sata-kontrolleren via jumper på hovedkortet. Da slipper man den irriterende loade-sekvensen i boot også. Det siste forutsetter selvfølgelig at man ikke bruker SATA-disker.

Endret av Saft-is
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...