DuTTZi Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 (endret) Jeg har delt en mappe (sharetmappe) på PC1, permissions er satt til "Everybody -> read". Fra de andre pc'ene på nettverket kan man se PC1 i workgroupen "HOME", hvis de prøver å gå inn på PC1 får de en error (\\PC1 denied access, might not have permission...). Men hvis jeg skriver \\PC1\shartmappe i adresselinja, så kommer jeg inn. Problemet er at man ikke kan se liste over alle sharede mapper på PC1, man kan kun koble til direkte (altså ved å bruke \\PC1\sharetmappe). På de andre maskinen i nettverket fungere det perfekt. Hva er feil? På forhånd takk... Endret 9. mai 2004 av DuTTZi Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Kanskje fordi du ikke har satt "roten" til å være read også? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Har ikke hørt om tilsvarende, men gjette på at IPC$ ikke er delt / ikke gir leserettigheter. Control panel -> Admin tools -> Computer Management -> Shared folders -> Shares Der kan man i det minste se om IPC$ er delt. Hvordan man legger den inn hvis den mangler, eller endrer rettighetene på den aner jeg ikke. (Jeg har sletta den en gang for mange år siden, og klarte på et vis å få den tilbake. Husker ikke hvordan) Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) IPC$ er delt. Skal prøve å google litt og se om jeg andre read-privilegene for IPC$. Takker for svar, vil gjerne ha flere tips. Edit: Har søkt litt nå men finner ikke noe om read permission på IPC$. Aner ikke hva som er feil. Det er jeg bare problem når jeg skal se hva slags mapper som er delte på en maskin, jeg har fortsatt tilgang til mappene hvis jeg kobler til direkte (\\PC1\sharetmappe). Rart.... Endret 10. mai 2004 av DuTTZi Lenke til kommentar
petterg Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 hvis du prøver å logge \\PC1 med administrator som brukernavn, får du samme problem? (For å bytte brukernavn må du restarte klientmaskina!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå