henrikmain Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg fikk nylig mine nye PC-deler, og jeg gikk straks i gang med å sette sammen PC'en. Dessverre har jeg nå enkelte problemer med å få maskinen til å fungere. De komponentene jeg har, er: P4 3.2 GHz Prescott 512 MB DDR-RAM (Kingston) ASUS P4C800-E Deluxe Powercolor Radeon 9800 Pro, 128 MB To HD'er (Seagate og IBM) Samsung DVD-Rom Sony CD-RW Chieftec BX Midi Tower med 360 Watt strømforsyning NEC Floppy drive Standard nettverkskort USB-hub Etter mye om og men, fikk jeg i formiddag skrudd sammen PC'en. Da den skulle boote, kom det opp en melding at diskene ikke satt riktig i FastDisk-sporet (noe i den duren) og at BIOS dermed ikke ble installert/konfigurert. Greit nok, tenkte jeg, for PC'en fungerte jo som den skulle for det. Men, etter noen minutter, begynte PC'en å bråke veldig (den hadde bråkt litt en stund, men nå tiltok lyden). Til slutt ble den så høy at jeg valgte å skru av PC'en. Da jeg åpnet kabinettet, var strømforsyningen brennvarm, og det luktet også litt svidd av denne. Jeg forsøkte å sette inn ledningene til strømforsyningene og følge manualen skritt for skritt på ny, men da jeg slo på PC'en denne gangen, ble den så varm etter et minutts tid at den begynte å pipe jevnlig (tegn på overheat), og jeg slo den derfor av. Hva kan dette skyldes? Er strømforsyningen defekt? Er det faktum at jeg har en god del ledninger og kabler liggende hulter til bulter (relativt) der inne med på å gjøre det slik at det blir for lite luftgjennomstrøminger for de respektive vifter? Alle svar mottas med takk. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Først det med harddiskene: Har du lagt inn operativsystem på noen av disse fra før? Er det noe innstallert på noen av de? Isåfall burde du slette alt. Angående det med varmen, det er ikke tilfeldigvis en Q-Tec PSU? Hvor mange watt er den på? Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 PSU'en er en helt standard Chifetec 360 Watt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå