Gå til innhold

Trenger hjelp til å starte opp

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er helt ny når det gjelder VB og har kun åpnet programmet og ble ikke videre klok av det.

Det jeg kunne trenge var noen linker eller docs som jeg kunne lest litt sånn at jeg kunne lært litt :)

Jeg har nokså gode kunnskaper med Access, jeg har hørt det skal være en fordel..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det programmet eller kodinga du vil ha hjelp meg? Uanset .. Det ligger et par guider i "Bruker guider"-forumet.

Her er noe om programmet:

Screenshot som jeg vil bruke.

I "Objekt"-meyen til venstre kan man velge ting man vil legge til i programmet sitt. Alt fra tekstbokser til knapper.

Når du har trykket på noe du har lagt inn, vil du ha en del options om objektet i menyen til høyre.

"Form'en" er vinduet i programmet. Der drar du inn objekter.

De to knappene jeg har ringet rundt er de to knappene man velger om man skal vise "Form'en" eller om man skal se koden i programmet.

Det er en "play"-knapp i verktøylinja øverst. Trykker du på den starter du programmet ditt.

Håper det hjalp deg i gang ;)

Lenke til kommentar
Takk for tips! Jeg printer ut den guiden og leser litt i morgen jeg! Men kjenner jo igjen en del ting fra access her så er vel kanskje ikke så veldig vannskelig å lære seg dette.. ?

Nå vet ikke jeg hva access er, men hvis det er programmet "MS Access" du mener, så er du nok ikke noe nærmere. Å programere er ikke å lære seg et program og være god i det. Du lager programmene ;)

Edit: Du skriver programmene. Skriver kode.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Nå er det jo riktignok slik at man kan bruke MS Access i VB gjennom en annsamling av objekter kalt Microsoft DAO eller . Enhver som har begynt i VB lærer seg dette, men jeg har faktisk ikke inkludert dette i guiden min.

Hvorfor kan du kanskje spørre, og hovedgrunnen er faktisk at jeg neste aldri ar hatt bruk for Access. I de fleste tillfeller kan dette løses på andre måter som jeg i utallige ganger har vist eksempler på i dette forumet (her blant annet).

Skal du likevel bruke Access kan du, etter å ha lest guiden min, gå til denne siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...