Pangaea Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Får denne feilmeldingen... Parse error: parse error, unexpected T_FOR, expecting ')' in c:\appserv\www\acdc\include\function.inc.php on line 21 function year($year) { echo "<select name=\"year\">"; $year_array = array( for ($i=2004; $i>1900; $i--) //<--- linje 21 { echo "array(".$i."),"; } array("1900")); foreach($year_array as $subarray) { list($num) = $subarray; if($num==$year) { echo "<option value=\"$num\" selected>$num</option>"; } else { echo "<option value=\"$num\">$num</option>"; } } echo "</select>"; } Ny i PHP som jeg er, klarer jeg ikke å finne feilen. Kan noen hjelpe meg litt ? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 echo "<select name=\"year\">"; $year_array = array( for ($i=2004; $i>1900 mangler det ikke noe der? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 echo "<select name=\"year\">"; $year_array = array( for ($i=2004; $i>1900 mangler det ikke noe der? Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 Jo, men ")" kommer etter for-løkken. Meninga er at det skal være en multiarray. Det ble gjort sånn i noen andre funksjoner jeg har, bortsett fra at de ikke bruker "for". Kan bare kopiere de, og skrive inn alle årstallene, men tenkte å spare en del linjer... Blir det helt feil sånn jeg gjør det? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Prøv denne: for ($i=2004; $i>=1900; $i--){ $year_array[] = $i; } Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 (endret) Hmm, nå forstår jeg lite her... Dette funker: echo "<select name=\"year\">"; for ($i=1900; $i<=2004; $i++) { echo "<option value=".$i.">".$i."</option>"; echo $i; } echo "</select>"; Men ikke dette: echo "<select name=\"year\">"; for ($i=2004; $i>=1900; $i--) { echo "<option value=".$i.">".$i."</option>"; echo $i; } echo "</select>"; Noen som vet hvorfor? Jeg prøvde å bruke begge "-" tastene, men ingen av de fungerte... Vil helst ha de sortert i synkende rekkefølge siden de fleste ikke er født nær år 1900 Edit: [stupidity alert!] snu "snøplogen" Endret 9. mai 2004 av Pangaea Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå