Shortyboy Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Hei. Har ett lite problem. "Using the latest version of Rage3D Tweak (grab it here) we nudged the core from its default of 400Mhz up to a whopping 540MHz, an increase of 140MHz or 35%. The memory was also impressive, and we were able to increase it by some 53MHz (106MHZ DDR) or 17% over stock speed. At this speed the card was system stable, not limp through a 3DMark score and crash, but 100% rock solid." Kilde: Her er testen Har prøvd omega driver catalyst 4,4 og den hos hercules men uansett hva jeg gjør klarer jeg ikke klokke mer enn til ca 460/315?? Da fryser maskina seg og jeg må restarte. Noen som vet hvorfor?Hadde tenkt å flashe til xt men da må jo kortet klare 500/300.Kortet skal jo klare det men det gjør det ikke med meg. Shorty Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Fordi om andre kort klarer disse hastighetene betyr ikke at ditt gjør det. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 (endret) Det er forskjell fra kort til kort. Alle er testet til å klare standardhastigheten til kortet (med en viss margin for sikkerhets skyld), men hvor mye du kan dra det over denne hastigheten kan variere en god del. Det er ikke noe 'feil' med kortet ditt så lenge det klarer å kjøre standardhastigheten uten problemer, for det er nettopp det du har betalt for. Eventuell ekstra hastighet får du jo 'gratis'. Endret 9. mai 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Shortyboy Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 (endret) Fordi om andre kort klarer disse hastighetene betyr ikke at ditt gjør det. Skjønner det men likevel så kunne det kanskje være noen med en superdriver som hadde det samme problemet. Tenkte kanskje noen kunne finne en årsak som for lite strømtilførsel eller no....Har 350w. Syns det var såpass stor forskjell fra det test kortet og mitt at det var en løsning men men... takker for svarene vertfall! Shorty Endret 9. mai 2004 av Shortyboy Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Tenkte kanskje noen kunne finne en årsak som for lite strømtilførsel eller no....Har 350w. Strømtilførselen din er tilstrekkelig den, holder i massevis til et 9600 Pro, da dette kortet ikke trenger mer enn 200 watt Lenke til kommentar
Shortyboy Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 Tenkte kanskje noen kunne finne en årsak som for lite strømtilførsel eller no....Har 350w. Strømtilførselen din er tilstrekkelig den, holder i massevis til et 9600 Pro, da dette kortet ikke trenger mer enn 200 watt Ser at ditt powercolor 9600 kort ligger på MYE høyere enn mitt.. det er jo et hercules kort.skal jo være rått d! derfor koster d mer. noe er i gjære....hmm...... 350w er foresten til hele maskina Shorty Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Ser at ditt powercolor 9600 kort ligger på MYE høyere enn mitt.. det er jo et hercules kort.skal jo være rått d! derfor koster d mer. Har ikke noe å si egentlig. Hercules har vanligvis en mer kreativ og god kjøleløsning men selve GPUen kommer jo fra ATi og dermed er man like langt. Du må nok desverre innse at det ikke vil mer. Hva er tempereturen i kabinettet ditt? Hvis du kan senke den for eksempel ved bruk av flere kabinettvifter så kan det hjelpe. Lenke til kommentar
Shortyboy Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 Ser at ditt powercolor 9600 kort ligger på MYE høyere enn mitt.. det er jo et hercules kort.skal jo være rått d! derfor koster d mer. Har ikke noe å si egentlig. Hercules har vanligvis en mer kreativ og god kjøleløsning men selve GPUen kommer jo fra ATi og dermed er man like langt. Du må nok desverre innse at det ikke vil mer. Hva er tempereturen i kabinettet ditt? Hvis du kan senke den for eksempel ved bruk av flere kabinettvifter så kan det hjelpe. er ikke sikker på temp men det er et lian li med 4 kabvifter.. tror ikke det er tempen. Gir ikke opp. skal klare 500/300 så flashing! Shorty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå