Gå til innhold

Inet problemer i WinXP

Anbefalte innlegg

En jeg kjenner har fått noen problemer med PC`n sin (WinXP Home).

Når han kobler opp til nettet (med modem og Telenor FriSurf) så får han opp tilkoblingen ikonet i systray, men får "Finner ikke server" hver gang han prøver å gå inn på en side i IE. Får heller ikke kontakt med oppdateringsserveren til Symantec.

Dette skal ha skjedd etter at Sasser kom og jeg har tenkt til å kjøre removal tool og sjekke.

En annen ting som også har dukket opp er en advarsel i systray som sier at det er noe problemer med driveren til CD-Rom`en og at denne driveren er installert av et program som er blokket av WinXP. I denne advarselen står det at Esy CD Creator, Windows XP og et program til som jeg ikke husker, kan forårsake dette. Easy CD Creator har vært installert, men er nå helt borte uten at han har avinstallert det eller slettet det.

Som sagt skal jeg kjøre Sasser removal tool, men kan det være noe annet? Trenger litt tips. Han bor også litt langt unna så jeg gidder ikke dra dit bare for å kjøre Sasser removal tool :)

Håper på raskt svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Easy CD Creator er kjent for å lage trøbbel i windows !

Har du sett i enhetsbehandlingen etter røde kryss / utropstegn ?

Prøv å avinstaller Easy CD Creator om det lar seg gjøre.

EDIT: Neppe sasser problem

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

Jeg så bare på CD-Rom/DVD og Easy CD Creator er bare borte. Ligger ikke i Legg til/Fjern programmer eller i Program Filer. Og det er egentlig litt rart siden han ikke har gjort noe med dette programmet, annet enn å installere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...