Galandrik Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 PÅ PC'en min har jeg en DVD spiller og med den er det et DVD dekoder kort. Mitt problem er at XP ikke klarer å finne dette kortet. Så derfor lurte jeg på om det hjalp å oppgradere skjermkortet (TNT 16MB, bør oppgraderes uansett) til et nyere kort, geforce 2 eventuelt geforce 3. MHV Kjetil. Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 7. april 2002 Forfatter Del Skrevet 7. april 2002 For nå klarer jeg bare å spille av lydfilene, men grafikk (film) klarer jeg ikke å vise. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Det er ikke behov for å benytte dvd-dekoder-kort (med unntak av på veldig gamle pc'er). Hvilken pc har du? Hvilket dvd-program bruker du? _________________ SI-korrekt sig: MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7 [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-04-07 17:11 ] Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 7. april 2002 Forfatter Del Skrevet 7. april 2002 Jeg har en DELL Dimension XPS 450. Jeg bruker bare Windows Media Player. Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 7. april 2002 Forfatter Del Skrevet 7. april 2002 DVS: Pentium II 450MzH. 128 MB SDRAM. 20 GB Harddisk. TNT 16MB Skjermkort. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Du må vel ha et dvd-program for å spille av (eller klarer MP det uten plugins?). Last ned Nimo Codec Pack, så mener jeg du får det til. Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 7. april 2002 Forfatter Del Skrevet 7. april 2002 Hvor finner jeg den? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Skriv inn "nimo codec pack" i Google. Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 7. april 2002 Forfatter Del Skrevet 7. april 2002 Jeg kjører Media Player 8 så den skulle ha støtte for DVD spilling, men jeg laster nimo codec pack ned uansett. Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 7. april 2002 Forfatter Del Skrevet 7. april 2002 Jeg kjører Media Player 8 så den skulle ha støtte for DVD spilling, men jeg laster nimo codec pack ned uansett. Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 7. april 2002 Forfatter Del Skrevet 7. april 2002 Jeg klarer å lese programmer på DVD plater, men fremdeles går det ikke ann å spille filmer. Jeg har satt DVD spilleren til å spille fra sone 2 (Norge). Kan det hjelpe med et nytt skjermkort? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 skal du ha dvd avspilling på PC? eller TV... :smile: Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 8. april 2002 Forfatter Del Skrevet 8. april 2002 PC'en. SOm jeg sa kan jeg lese musikk filer samt program filer fra DVD spilleren, men ikke film. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Har du et dekoder-kort i maskinen din må du finne ut hva slag det er og sjekke på hjemmesiden til produsenten om de har drivere/programvare for å bruke det kortet i XP. Sjekk også Dell sin hjemmeside, kan jo hende de har drivere der, men hvis maskinen ikke kom med WinXP tviler jeg på det.. Det vil ikke funke å bruke Media Player til å spille av DVD på et dedikert dekoder-kort uten drivere. Dessuten har begge de dekoder-kortene jeg har hatt selv brukt en egen programvare for avspilling av DVD. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Har du innstallert Nimo codec pack? Det at du kan se filer på dvd'en, men ikke se filmer betyr bare at du ikke har rett codec og at dvd-spilleren ellers fungerer perfekt. Hvis ikke Nimo fungerer, kan du laste ned f.eks. en demoversjon av PowerDVD eller WinDVD og se om du får sett video da. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 dekoder kort er vel vanligvis til visning på TV eller gjennom annen tv-out...jeg har i alle fall et RealMagic Hollywood plus kort jeg ikke kan bruke til annet enn tv-out funksjonen på selve kortet... Lenke til kommentar
Ash Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Quote: On 2002-04-09 11:49, MrLee skrev:dekoder kort er vel vanligvis til visning på TV eller gjennom annen tv-out...jeg har i alle fall et RealMagic Hollywood plus kort jeg ikke kan bruke til annet enn tv-out funksjonen på selve kortet... Alle dekoderkort jeg har prøvd har hatt muligheten for å kobles inn mellom ditt vanlige skjermkort og skjermen slik at du kan se DVD på skjermen din også. Men det absolutt beste er jo tv-ut mulighetene. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Hvordan?!!! Tell me, quickly! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå