FM Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Hei.. Jeg hadde tidligere tenkt å kjøpe et Minolta Z1/Z2, men etter litt tenking fant jeg ut at det ville bli for stort til å ta med overalt. Derfor bestemte jeg meg for å kjøpe et kamera uten 10X zoom for å spare en del plass. Etter mye titting har jeg kommet ned til tre modeller, alle Canon; Ixus 430, S50 og A80. Og nå er spørsmålet, hvilket skal jeg velge? Det viktigste for meg er bildekvalitet og derfor lurer jeg på hvilket av disse kameraene som er best på nettopp dette, evt. om det finnes andre kameraer i samme størrelse- og prisklasse som har like god bildekvalitet?? Takker for alle svar.... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Bildekvaliteten på disse er vel omtrent lik, bortsett fra at S50 har fem megapixler. Det igjen, kan generere noe mer støy, så forskjellen mellom fire og fem megapixler på like stor bildebrikke, er ikke så stor. S50 har en del ekstra funksjoner som Ixus 430 har. Det har også A80, men vet ikke om den har mer eller mindre enn S50. På A80 kan du i tillegg vippe skjermen, og du har muligens noe bedre optikk enn på Ixus 430 og S50. Ixus serien har gjennomgående fått meget gode resultater i tester hva angår bildekvalitet, og sammenlignes gjerne med kamera i dyrere prisklasser. Til nå har ingen andre kamera i samme prisklasse vunnet over Ixus serien hva angår bildekvalitet (etter hva jeg har sett). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå