Gå til innhold

Restarter i tide og utide

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp for og komme videre....Har montert en liten pc som jeg har litt problemer....Lurer på om det kan være hk som er gåent....Etter installasjon av av OS så ser jeg bl.a på system at det kun står oppført 480mb på ram men det er jo en 512 mb ram brikke som står i...Kjørte en prime95 test og fikk feil omgående...Har prøvd ram-brikka i begge slotene uten hell...Det er ikke virus og biosen har jeg oppgradert...Samme hva jeg gjør så restarter pc`n seg eller at jeg får en eller annen feilmelding på bluescreen...Har fått memory feil også på bluescreen....Har demontert og satt sammen pc`n flere ganger og prøvd en annen ram-brikke...

Håper det er noen som har litt peil eller at noen har erfaring fra tilsvarende feil...

Asus A7N8X-VM hovedkort for socket A

M-ATX, 333Mhz, ATA-133, VGA, LAN

AOpen CD-RW Inkl. sort + sølv front.

CD-RW CRW5232 retail

Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD

Sony MPF 920 - Diskstasjon

AOpen H500B 300W Silent, ATX Tower.

Midi Tower

Seagate 40GB IDE ATA/100 7200RPM

Barracuda 7200.7 2MB cache

Kingston 512MB 400MHz DDR PC3200

Non-ECC CL 3 DIMM

AMD Athlon XP 2500+ 1.833GHz /333MHz

Socket A, 512KB cache Barton BOXED

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer at bare er intergrert skjermkort på den...Har sjekket at cpu vifte står riktig vei og temp ligger på ca 47-50g...Vet ikke helt hva jeg skal prøve nå....

På prime 95 så får jeg jo omgående feil når jeg kjører torture test på ram og siden jeg har prøvd med en annen ram-brikke som jeg har tatt ut av hovedmaskinen min så tyder det vel på at det kan være feil ved slotene på hk eller at det rett og slett kan være selve hk som er ødelagt...

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...