Gå til innhold

Problemer med innstallasjon av Win XP

Anbefalte innlegg

Har kommet gjennom første del av installasjonen(der hvor install filene kopieres over på harddisk). Når maskinen da rebooter skal den da ikke boote fra cd, men fra harddisk(og fortsette installasjonen). Men da får du feilmelding...unable to find operating system, når maskinen prøver å boote fra Hd.Hva kan feilen være?

Hd er blitt prøvd i andre maskiner vet at filene finnes på hden.

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har prøvd alle de forskjellige måtene maskinen kan boote opp hdd-0,hdd-1 osv...

Nei jeg er ikke ferdig med innstallasjonen,men det er jo det som er problemet installasjons programmet starter ikke etter reboot.

Lenke til kommentar

Jeg har vel egentlig ikke kjempe peiling på partisjoner,men jeg lot windows innstallasjonsprogrammet ta seg av alt(formatering og partisjonering av Hd). fikk da vel bare en partisjon på ca 80 Gb. Her ble windows innstallert med ntfs-filsystem.

Lenke til kommentar

Begynner egentlig å bli tom for ideer, men som sagt jeg tror at problemet er BIOS / boot rekkefølge relatert siden du får den meldingen.

Du har sjekket at disken blir funnet av BIOS nå ?

Alle kabler er 100% på plass, spesielt strømkabelen ?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd med 3 forskjellige Xp plater både norsk og engelsk versjon.I bios har jeg prøvd alle mulighetene for hva den skal boote opp fra. Tatt utav ram brikkene og kjørte med forskjellige.Skiftet skjermkort for å sjekke om det kunne ha noe med det.Tatt utav nettverkskort i tilfelle,men får samme feilmelding hver gang.

Er vel ganske fustrert nå :scared:

Har vært inne på tanken om at det kan være biosen ,men hva sier dere?

Kanskje det vil funke med en nyere bios???

Lenke til kommentar

Har tatt clear cmos,men det funket heller ikke.(tok ut av batteriet og biosen nullstilte seg da jeg startet).Får vel prøve å flashe Hk kanskje siste utvei?

Takk for du tar deg tid å svare :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...