Aldrack Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 (endret) Er i tvil om jeg bør iverksette kjøletiltak. Hva er maksimalt forsvarlig cpu temp under høy belastning av pc? Endret 9. mai 2004 av Aldrack Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Kommer litt an på prosessoren du har (AMD/INTEL), under 60 på amd, og under 55 på intel (mener jeg er forsvarlig, men det er vel litt delte meninger om det?) Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 First things first. Hva slags cpu har du og hva ligger temp på? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Det er forsjellig frå Amd til Intel. Trur Amd prosessorar kan tåle 85 grader men det beste er å holde den under 60 grader. Intel prosessorar har vell anbefalt temp. mellom 30-40 grader Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 First things first. Hva slags cpu har du og hva ligger temp på? cpu: AMD Xp2400+ akkurat nå er temp 47 C. Kjører bare explorer. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Intel prosessorar har vell anbefalt temp. mellom 30-40 grader Det var vel litt vel kaldt, da må det være på asus kort i så tilfeller Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 Kan defragmentering bidra til å senke temp`en når en kjører f.eks. spill? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Vet nå om mange som kjører spill langt oppi 70 grader på Pentium 4. Jeg har ikke satt alarmen til å gå av før den er oppi 80 grader. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Kan defragmentering bidra til å senke temp`en når en kjører f.eks. spill? Det må i så tilfelle være minimalt, når disken er fragmentert jobber harddisken mye for å finne fram data. Du vil kanskje merke at ting skjer fortere, men det vil neppe gjøre noe med tempen som sagt. Hva slags temperaturer har du under belastning på prosessoren din ? Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Tja, jeg vil nå anbefale deg å prøve å holde dem under 50 grader... med mindre du bruker vannkjøling må det mye vifter til, men, no pain, no gain! Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Hvis systemet er stabilt trenger du ikke gjøre noe med tempen. 47 på idle på amd er helt normalt. På full load vil jeg tippe at den kommer på ca 57 grader, hvilket også er helt normalt! Mange her inne på forumet er hysterisk når det gjelder temperaturer!!! Så hvis system er stabilt lar du det være som det er i dag. Regne med at du ikke vil ha et pc'n skal høres ut som et jetfly bare for å få ned tempen noen få grader..... Lenke til kommentar
Richie Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 (endret) Se her Edit: Fant også en liste for Socket 478 (P4) her Endret 9. mai 2004 av Richie Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 Kan regulere vifteomdreiningene i front, men for å ha et ok støynivå kjører jeg stort sett på halvparten (ca. 2200 rpm). Da pleier jeg å ligge like over 60 C når jeg spiller spill som far cry og cm. Hender jeg justerer opp vifte hastigheten litt for å holde meg like over seksti. Har så langt ikke merket noe stabilitetsproblemer, eneste er at noen spill kjører litt tregere etter som timene går, men det er vel normalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå