Gå til innhold

Provoserende artikkel!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990
Så i USA er det ingen tvil..

Nei, det er ingen tvil om at det er like varmt i USA nå som det var på 1930-tallet. Eller, i 1998-2000 da, for jeg kan ikke finne noen grafer som viser gjennom 2003 for en eller annen merkelig grunn...

Jeg kan ikke noe for det, men jeg stoler ikke på Amerikanske forskere o.l etter at jeg så det programmet om sukkerindustrien.
Jada, selvfølgelig er dette bare noe som skjer i USA... :roll:

Har ikke peiling på hva du snakker om, men at du nyanserer det til bare amerikanske forskere sier vel sitt. Dette "fenomenet" (science = politics) er utspredt over alt, spesielt i kapitalistiske land hvor politikere og selskap bruker forskere som horer for å få støtte til noe de vil.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Konklusjon:

Kapitalisme = Korrupsjon

:)

Ja... det går for de andre økonomiske systemene også... Men i kapitalisme syns jeg det kommer fram mye mer og ikke er så skjult som det er med andre former for økonomiske system. I mange tilfeller er det nesten helt åpenbart med korrupsjon.

Lenke til kommentar
Ja... det går for de andre økonomiske systemene også... Men i kapitalisme syns jeg det kommer fram mye mer og ikke er så skjult som det er med andre former for økonomiske system. I mange tilfeller er det nesten helt åpenbart med korrupsjon.

Ja, det er kanskje mer åpenbart i kapitalisme, men har dette ført til en nedgang? Det er jo like mye korrupsjon nå i kapitalistiske land som det aldri har vært før.

Korrupsjonsanklager blir som regel feid under teppet og blir så ikke gjort noe med. Greit at slike ting blir oppdaget, men synd det ikke har noen preventiv effekt.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Å nei... Enron, Worldcom, Parmalat, Statoil... neida, blir bare feid under teppet... :roll:

Jo, det blir feid under teppet når FN er involvert i korrupsjon...

Lenke til kommentar
Å nei... Enron, Worldcom, Parmalat, Statoil... neida, blir bare feid under teppet... :roll:

Jo, det blir feid under teppet når FN er involvert i korrupsjon...

Statoil ble relativt feid under teppet... Var i medias søkelys en liten periode for så å bli helt glemt.

Det er dette jeg mener med å bli feid under teppet, det blir helt glemt, folk vet fremdeles like lite, og de store bedriftene lærer ikke.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Jeg så nå noe om Statoil-saken på TV for ikke så lenge siden...

Bare fordi media slutter å vise om saken betyr ikke at myndighetene feier ting under teppet. Da er det media som feier, men de gjør det selvfølgelig bare fordi nordmenn sikkert ikke vil høre/vite om at Statoil er like korrupt som alle andre, osv.

Statoil-saken er helt offentliggjort og det granskes fortsatt om det (tror jeg). Ting er ikke feid under teppet bare fordi media slutter å snakke om det.

Lenke til kommentar

Statoil saken blir også undersøkt fra andre hold. Lurer på om det var amerikanskje elns.

Seixon har et godt poeng med at selv om det ikke er i medias søkelys, betyr det ikke at det er feid under teppet. Media formidler det _vi_ vil se, og hvis folk hadde vært mer intressert i Statoil, hadde vi hørt mer om saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...