Gå til innhold

Provoserende artikkel!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dyr dør av sult og tørste hver dag. Selv om vi mennesker har kunne ha hjulpet mange av dem så gjør vi ikke det rett og slett pga at vi ikke vil blande oss for mye i naturensgang. Vi blander oss for mye inn i naturen som det er.... Hvis jeg går ut i skogen og ser en bjørn jage et rådyr så blander jeg meg ikke inn i det. Selv om at jeg vet at rådyret kommer til å dø. Dyr skal leve etter naturens lover og ikke etter menneskets lover.

Lenke til kommentar

The_evil_blue_toad,

Det er ikke naturlig at barn i Uland dør pga. hva visse land har gjort gjennom historien som har forårsaket dette! Kolonisering, råvaretømming, slavehandel osv. gjennom mange mange år er noe annet enn et par isbjørner...

Nå har jeg faktisk opplevd at jeg er en smule enig med Seixon i noe, way to go! :)

Lenke til kommentar

Uff da Decline. Nå sa du kanskje litt imot deg selv kanskje? Hva vet du om alle "naturlige" tingene som skjer med dyrene egentlig er vår skyld? Tror du de tre bjørnene hadde lagt seg akkurat der i hi hadde det ikke vært for menneskene? Eller tror du isen hadde smeltet like fort hadde det vært for menneskets ørerleggelse av ozonlaget? Jeg vet ikke selv, men vet du? Du er jo tydligvis for å hjelpe dyr og andre hvis det er mennesket som har fucka opp i første omgang?

Lenke til kommentar

Hva snakker du om?

Jeg sa i forrige post (2 før denne) at jeg heller syntes vi burde prioritere det vi gjør med miljøet og planeten generelt, foran 3 av 2000 isbjørner som dør... Ingen kan vel vite hvorfor de var der de var, men og så? Er vel ikke noe å gjøre med det?

Lenke til kommentar
Uff da Decline. Nå sa du kanskje litt imot deg selv kanskje? Hva vet du om alle "naturlige" tingene som skjer med dyrene egentlig er vår skyld? Tror du de tre bjørnene hadde lagt seg akkurat der i hi hadde det ikke vært for menneskene? Eller tror du isen hadde smeltet like fort hadde det vært for menneskets ørerleggelse av ozonlaget? Jeg vet ikke selv, men vet du? Du er jo tydligvis for å hjelpe dyr og andre hvis det er mennesket som har fucka opp i første omgang?

Men det er ikke sikkert at det er menneskets sin skyld i at det blir varmere på kloden. Temperaturen på jorda har variert _mye_ i løpet av sin levetid. At isbjørnen la seg i akkurat de hiet kan vel ingen vite, men den våknet for seint. Kanskje det trykte på snooze knappen, ikke vet jeg. Men nå må den ta konsekvensene for det. Og de som sier at vi ikke må hjelpe mennesker i Afrika pga at det er naturlig at det skjer... Det er den mest latterlige påstanden jeg har hørt. Vi mennesker lever ikke etter naturensregler. Vi lever etter våre egne. Vi har dannet samfunn slik at vi slipper å leve etter naturensregler. Dyr skal leve etter naturens regler og mennesker skal leve etter våre regler.

Lenke til kommentar

Hvorfor vil det være mot naturens gang å hjelpe disse dyra egentlig? Skal vi overse skadede og syke mennesker og dyr og tenke med oss selv: " jaja, den Darwin den Darwin, de får bare ligge der og dø..."? Jorda vil ikke gå under om vi sender disse bjørnene til Svalbard.

Lenke til kommentar

Og jorda vil heller ikke gå under om vi gir faen i 3 bjørner av 2000 som har gått seg vill. Fint at folk bryr seg, men kan dere ikke bry dere mens dere utvider perspektivet LITT? Skal vi gjøre noe med dette, må vi gjøre noe drasitsk, å flytte på et par dyr vil bare utsette det et par år.

Lenke til kommentar

Finnes det beviser for at global oppvarming skyldes forurensing? Forurensing er ikke bra, men det spørs om dette er grunnen til at polene smelter.

Variasjoner i stråling fra solen har hatt stor innvirkning på temperaturen på jorden. Jeg ser ingen grunn til at dette ikke skulle være tilfellet nå også.

Lenke til kommentar

Hadde egentlig ikke sett noe galt i aa hjelpe dem jeg da men.

Blir litt soekt aa si at man skal la naturen gaa sin gang hele tiden naar man tenker paa dyreriket.

Er det en mann som hadde vaert doedssyk hadde man vel ikke sagt det samme,

" ja vi vet du er doedssyk, men vi kan ikke hjelpe deg.....eller hm vi kan men vil ikke ,naturen maa gaa sin gang "

Satt paa spissen men dere vet hva jeg mener.

Kan man pumpe mennesker fulle av medisiner for at de skal bli friske saa kan man vel pokker hjelpe en bjoern eller to ogsaa av og til.

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt tidligere så er spillereglene forskjellig hos dyrene og menneskene. Vi får lov til å blande oss oppi det som skjer med oss mennesker. Dyr hjelper hverandre de også. Det er en forskjell mellom dyr og mennesker.

Lenke til kommentar
Finnes det beviser for at global oppvarming skyldes forurensing? Forurensing er ikke bra, men det spørs om dette er grunnen til at polene smelter.

Det finnes ingen konklusive beviser, nei. Det er mer trolig at vi er på vei inn i en naturlig klimaendring enn en menneskeskapt (neste istid er nå ca. 2000 år forsinket, hvis vi går etter siste hundre tusen års skjema).

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt tidligere så er spillereglene forskjellig hos dyrene og menneskene. Vi får lov til å blande oss oppi det som skjer med oss mennesker. Dyr hjelper hverandre de også. Det er en forskjell mellom dyr og mennesker.

Er jo klar over det men naar det er innlysende at vi kan hjelpe disse dyrene saa synes jeg vi kunne gjoere det.

Blir i noen tilfeller litt "egoistisk" og ikke gjoere noe, som om det ikke anngaar oss i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Mulig dette er blitt nevnt:

Til dere som syter og klager over de stakkars isbjørnene: Selv mener jeg det er opplagt at vi ikke skal blande oss inn, og heller la naturen gå sin gang. Hva mener dere skal gjøres? Skal isbjørnene fraktes til Arktis-isen som de ikke rakk, slik at de skal få spise sel og overleve?

Det at folk jamrer over de stakkars isbjørnungene som sulter ihjel viser hvor kortsiktige folk er, og hvor enorm makt media egentlig har. Dere er KLAR over at for at isbjørnungene skal overleve, må moren drepe seler, sant? Og dere er KLAR over at selen sikkert ikke synes det er særlig gøy? Skal vi da først "redde" isbjørnene, og deretter "redde" selene fra isbjørnene?

Det er sikkert mange triste sel-unger som ikke har lyst til å se moren deres bli drept heller. La oss nå for all del bare la naturen gå sin gang. Dyr dreper hverandre, sånn er det bare, og sånn må det fortsette å være. Det eneste alternativet er å ikke ha noen dyr i verden, og det er neppe en god løsning.

Media bare peker, og folk blir helt ville.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...