Gå til innhold

Abit IC7-MAX3 eller Asus P4C800-E Deluxe

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte fra midi-tower til fulltower til sommeren. Og da tenkte jeg også på å bytte hovedkort, siden det gamle hovedkortet jeg har, Asus P4P800 bare har to S-ATA porter, og jeg har brukt opp alle P-ATA kanaler. Og da står jeg igjen med disse to som gir meg mange flere tilkoblingsmuligheter hva disker angår, og jeg skal fortsatt ha et P4-system. Jeg skal ha så lite støy som mulig. Jeg skal ikke klokke noe særlig, men vektlegger derimot stabilitet veldig høyt. Hvilket av disse er best passet til mitt bruk? Takker så mye for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om jeg ville anbefalt det abit kortet, har sendt inn 2 som det har vært feil på....

Fikk Asus P4C800-E Deluxe som erstatning sist siden mpx var fri for max 3 kort, og er fornøyd med det.

Ulempen er at BIOS på asuskortet = rotete og uoversiktelig kontra abit kortet, og mindre sata utganger (mine foreløpige erfaringer)

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg ville anbefalt det abit kortet, har sendt inn 2 som det har vært feil på....

Fikk Asus P4C800-E Deluxe som erstatning sist siden mpx var fri for max 3 kort, og er fornøyd med det.

Ulempen er at BIOS på asuskortet = rotete og uoversiktelig kontra abit kortet, og mindre sata utganger (mine foreløpige erfaringer)

har ikke prøvd det abit kortet selv... Men er enig i det du sier om biosen til asus

Lenke til kommentar

Det virker som enkelte er heldige med max3 kortene, og ikke får noen problemer i det hele tatt, en kollega har og ett max3 kort, og det er heller ikke helt bra...

MEN nå har jeg bare hatt dette kortet i noen uker, så jeg kan ikke si for sikkert hvor stabilt det er over tid.

Abit kortene var stabile helt til de "døde" plutselig og uten forvarsel.

Lenke til kommentar

jeg ville gått for Asus sitt kort. Dette med at biosen på dette kortet er rotete er bare tull!

Jeg synes den er en av de mer oversiktlige biosene jeg har vært borti.

Jeg har selv et Asus P4C800, og det er fjellstabilt. Anbefaler Asus på det sterkeste :thumbup:

Lenke til kommentar
Abit IC7-MAX3 er nok det beste av de to :) Du må regne med å fjerne chipsett kjøleren da den kan "støye" en del for noen. Eller koble ut vifta og bruke kun ribba.

Det er vel OTES vifta som bråker på det kortet (min erfaring iallefall).

Vil vel anbefale Asus koret av de to hvis du prioiterer støy. Men hvis du bestemmer deg for å klokke hardt så er Asus kortet like godt som Abit kortet. Begge når nok opp mot 300FSB og kanskje over.

Lenke til kommentar

Har IC7-MAX3 kort, mitt har ikke dødd enda.. har brukt det i vel 3 uker. De to foregående kortene mine AT7MAX2 døde med 6mnds mellomrom, så det med abitkort som dør rent plutselig er kanskje ikke noe nytt fenomen.

HK:

Kan anbefale dette kortet når det gjelder tilkoblingsmulighetene.. 6 SATA disker er helt kurrant spør du meg..

GBit nettverk som desverre ikke liker switchen min, men det er den enneste som jeg har hatt problemer med. Men det er ikke noe alvorligere enn at den setter seg på 10Mbit istedenfor 100Mbit. (får 100 i routern (har bare 1 port), og det har funka på 100mbit på 20-30 andre nic's)

Støy:

Chipset kjøleren er ikke så plagsom når det gjelder støy, mens derimot OTES kjøleren er mere slitsom i lengden. Men om man går inn for det kan denne byttes ut mot en mindre støyende vifte..

Klokking:

Jeg får iallefall ikke klokka min pc med dette kortet, si hva dere vil men jeg får det rett og slett ikke til å gå stabilt. (se specs i HW om det er interessant å se)

Men etter sigende skulle IC7MAX3 være et godt klokke kort.

BIOS:

VELDIG ryddig, mye å stille på. Oversiktlig og flott.

Om du skal ha mye disker i pc'n. Så er vel dette kortet å velge fremfor ASUS P4C800 kortet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...