stigfjel Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg skal bytte fra midi-tower til fulltower til sommeren. Og da tenkte jeg også på å bytte hovedkort, siden det gamle hovedkortet jeg har, Asus P4P800 bare har to S-ATA porter, og jeg har brukt opp alle P-ATA kanaler. Og da står jeg igjen med disse to som gir meg mange flere tilkoblingsmuligheter hva disker angår, og jeg skal fortsatt ha et P4-system. Jeg skal ha så lite støy som mulig. Jeg skal ikke klokke noe særlig, men vektlegger derimot stabilitet veldig høyt. Hvilket av disse er best passet til mitt bruk? Takker så mye for svar. Lenke til kommentar
RickRoll Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg har alltid likt Abit selv... Den modellen der er visst helt genial har jeg hørt. Dessuten så pleier asus å kjøre på "litt" høyere volt enn det de oppgir. (om det har noe å si for deg) Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Abit IC7-MAX3 er nok det beste av de to Du må regne med å fjerne chipsett kjøleren da den kan "støye" en del for noen. Eller koble ut vifta og bruke kun ribba. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Vet ikke om jeg ville anbefalt det abit kortet, har sendt inn 2 som det har vært feil på.... Fikk Asus P4C800-E Deluxe som erstatning sist siden mpx var fri for max 3 kort, og er fornøyd med det. Ulempen er at BIOS på asuskortet = rotete og uoversiktelig kontra abit kortet, og mindre sata utganger (mine foreløpige erfaringer) Lenke til kommentar
RickRoll Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Vet ikke om jeg ville anbefalt det abit kortet, har sendt inn 2 som det har vært feil på....Fikk Asus P4C800-E Deluxe som erstatning sist siden mpx var fri for max 3 kort, og er fornøyd med det. Ulempen er at BIOS på asuskortet = rotete og uoversiktelig kontra abit kortet, og mindre sata utganger (mine foreløpige erfaringer) har ikke prøvd det abit kortet selv... Men er enig i det du sier om biosen til asus Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg har ikke så veldig lyst på et hovedkort det er høy retur på. Og jeg har opplevd hk fra Asus som gode og stabile... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Det virker som enkelte er heldige med max3 kortene, og ikke får noen problemer i det hele tatt, en kollega har og ett max3 kort, og det er heller ikke helt bra... MEN nå har jeg bare hatt dette kortet i noen uker, så jeg kan ikke si for sikkert hvor stabilt det er over tid. Abit kortene var stabile helt til de "døde" plutselig og uten forvarsel. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 Helst vil jeg ha et hovedkort som jeg kan være sikker på at fungerer. Jeg har så mange ting inni maskinen min at hvis hovedkortet skulle ryke, så betyr det masse jobb for meg. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 jeg ville gått for Asus sitt kort. Dette med at biosen på dette kortet er rotete er bare tull! Jeg synes den er en av de mer oversiktlige biosene jeg har vært borti. Jeg har selv et Asus P4C800, og det er fjellstabilt. Anbefaler Asus på det sterkeste Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Abit IC7-MAX3 er nok det beste av de to Du må regne med å fjerne chipsett kjøleren da den kan "støye" en del for noen. Eller koble ut vifta og bruke kun ribba. Det er vel OTES vifta som bråker på det kortet (min erfaring iallefall). Vil vel anbefale Asus koret av de to hvis du prioiterer støy. Men hvis du bestemmer deg for å klokke hardt så er Asus kortet like godt som Abit kortet. Begge når nok opp mot 300FSB og kanskje over. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg skal ikke klokke, nei. Har en P4 3.0 GHz, så jeg tror ikke den når så langt. Dessuten har jeg ikke klokkeminne, men Corsair TWINX PRO3200LL-minne. Foretrekker aggressive minneinnstillinger fremfor å klokke. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) HW.no test Abit Hw.no test ASUS hvis det hjalp deg i valget og jeg tror du kan få klokket en del med P4 3.0..og da er abit kortet godt å ha med på jakt etter høye hastigheter edit : hw.no's anbefalinger Endret 10. mai 2004 av dub Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Men Asus P4C800-E Deluxe er en nyere revisjon som har Gigabit Ethernet over CSA-bussen og ICH5R, noe som manglet på P4C800 Deluxe. hw.no har ikke testet denne nye versjonen. Lenke til kommentar
blink182 Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Har IC7-MAX3 kort, mitt har ikke dødd enda.. har brukt det i vel 3 uker. De to foregående kortene mine AT7MAX2 døde med 6mnds mellomrom, så det med abitkort som dør rent plutselig er kanskje ikke noe nytt fenomen. HK: Kan anbefale dette kortet når det gjelder tilkoblingsmulighetene.. 6 SATA disker er helt kurrant spør du meg.. GBit nettverk som desverre ikke liker switchen min, men det er den enneste som jeg har hatt problemer med. Men det er ikke noe alvorligere enn at den setter seg på 10Mbit istedenfor 100Mbit. (får 100 i routern (har bare 1 port), og det har funka på 100mbit på 20-30 andre nic's) Støy: Chipset kjøleren er ikke så plagsom når det gjelder støy, mens derimot OTES kjøleren er mere slitsom i lengden. Men om man går inn for det kan denne byttes ut mot en mindre støyende vifte.. Klokking: Jeg får iallefall ikke klokka min pc med dette kortet, si hva dere vil men jeg får det rett og slett ikke til å gå stabilt. (se specs i HW om det er interessant å se) Men etter sigende skulle IC7MAX3 være et godt klokke kort. BIOS: VELDIG ryddig, mye å stille på. Oversiktlig og flott. Om du skal ha mye disker i pc'n. Så er vel dette kortet å velge fremfor ASUS P4C800 kortet... Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 og her er en rykende fersk test av ASUS P4C800-E Deluxe. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Har lest den. Og det ser bra ut for ASUS... Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 har selv abit-kortet og er meget fornøyd. Aldri slitt med noen problemer relatert til kortet. Eksellent til overklokking er det også, både i følge tester og egne erfaringer. bare spør om det er noe du lurer på. Mvh, Haakon Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Samtidig så har jo komplett ic7-max3 på tilbud denne uka Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 IC7 Max3 har vært et problemkort, jeg ville valgt Asus uten tvil! Vist jeg var deg ville jeg vurdert Asus P4P800-E DLX. Kortet har også 7.1 lydkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå