Gå til innhold

Skriver for print på CD / DVD plater

Anbefalte innlegg

Jeg har en del CD / DVD plater som er klar for print, og jeg leter nå etter en god farge skriver som jeg vil bruke til dette formålet, men jeg vil også skrive ut en del normale utskrifter også.

Har kikket på Epson Stylus Photo R200 og Epson Stylus Photo R300..

Noen som har efaringer med disse, evnt forslag på andre modeller som kan printe direkte på cd/dvd plater klargjorte for PRINT ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan i alle fall varmt anbefale Canon i865 (MPX: kr 1989,- men det kan godt hende du får den billigere andre steder).

Kjempefornøyd med kvalitet på bilder, hurtighet og IKKE MINST blekk-økonomi. Den skriver utmerket på CD plater. Har ikke prøvd DVD, men det burde egentlig ikke gjøre noen forskjell. Lykke til!

Endret av Dykkern
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg er i akkurat samme båt som du er.

De skriverne jeg vurderer er Epson 200, 300, 800 og Canon i865 og i965.

Jeg kan ikke tenke meg at du vil merke så veldig stor forskjell på kvaliteten på trykkkvaliteten på cd/dvd utskrifter på noen av skriverne her, det som gjør meg usikker her er holdbarheten på fotoutskriftene.

Så vidt jeg har forstått det så har Epson skriverne lengre holdbarhet, men er også en god del dyrere i drift. Canon har også et eget papirmagasin for 10x15 utskrifter, noe jeg igjen ser som en fordel.

Jeg sitter også med en liten følse av at jeg stoler mer på canon sine produkter, men har dog en liten mistanke om at de har priset seg litt ut.

Epson 200 er jo latterlig billig i innkjøp, 1050,- hos IT-Butikken.

Hvis du går for epson, gi gjerne en tilbakemelding på kvalitet osv på forumet her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...