Gå til innhold

hvilket av settene?

-Ho1m-

Anbefalte innlegg

jeg skal nå om 2 -3 dager kjøpe meg vannkjøling ! men hvet ikke helt hvilken jeg skal velge !

vill ha en som ser litt tøff ut og ikke koster for mye !

skal bare ha på cpu!

cpu en er en p4 3.06ghz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lag en cascade-klone selv! Utstyr: En kobberbit, litt plexi, et par penner, et bor, våtslipepapir, skruer og nipler og annet smårask.

(Egentlig helst en dreiebenk også, men det er vel mange her som har tilgang til sånt på skoler?)

Hvis man ikke er så eventyrlysten er selvsagt RBX-blokka fin (selv om jeg er litt i mot den på moralsk grunnlag - DangerDen har tjent fett på å stjele designen fra Stew Forster aka "Cathar"). Whitewater-blokka har vel kanskje ingen distributører i Norge..?

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg bestillt råmaterialer fra Clas Ohlson og lagd blokkene selv, har faktisk bestilling på deler derfra selv nå. Alt du bør kjøpe da er pumpe, radiator og vanntank. Du får mye materiale for pengene så du kan prøve og feile endel ganger for bare 400-500,-

Ta en kikk på Worklogs her på forumet så kanskje du også blir inspirert.

Lenke til kommentar
for de som vil ha vannkjøling uten så mye bry ambefaler jeg blokker med store kanaler, etter en stund vil det jo komme alger og da må man rense blokker som rbx og antartica

:yes: Lite volum i blokken er også bra. Når det gjelder CPU så er de beste blokkene dem som har 3 nipler, 2 retur slanger og vannet kommer inn rett mot CPU kjernen.

Funnet ut hva du skal ha eller?

Lenke til kommentar
for de som vil ha vannkjøling uten så mye bry ambefaler jeg blokker med store kanaler, etter en stund vil det jo komme alger og da må man rense blokker som rbx og antartica

:yes: Lite volum i blokken er også bra. Når det gjelder CPU så er de beste blokkene dem som har 3 nipler, 2 retur slanger og vannet kommer inn rett mot CPU kjernen.

kan legge til litt til; De som skal ha vannkjøling for å først å fremst ha et stille system så anbefaler jeg ikke top of the line blokker som ww og rbx.

Jeg kommer snart til å mekke meg en ny blokk som kommer til å ligne litt på cascade, men uten jets og fler lag med plexi. kort sagt en blokk som jeg ikke må rense så ofte

Lenke til kommentar

sINNsRO har et poeng her; de nyeste blokkene (ww, rbx, antarctica, cascade) favoriserer alle en relativt høy flow i systemet. Dersom man er ute etter et så stille system som mulig, vil det selvsagt være et poeng i å bruke en støysvak pumpe med liten effekt. Når det er sagt, er jeg ikke så sikker på hvor mye man sparer på støyen i forhold til hva man taper på kjølingssiden..

sINNsRO: Skal du lage en cascade-blokk uten jets? Hvis du mener at du bare skal ha cascade-hullene i bunnplata, men uten noe å lede vannet ned i dem, vil jeg tro du får en temmelig lite effektiv blokk... :no:

Lenke til kommentar
sINNsRO har et poeng her; de nyeste blokkene (ww, rbx, antarctica, cascade) favoriserer alle en relativt høy flow i systemet. Dersom man er ute etter et så stille system som mulig, vil det selvsagt være et poeng i å bruke en støysvak pumpe med liten effekt. Når det er sagt, er jeg ikke så sikker på hvor mye man sparer på støyen i forhold til hva man taper på kjølingssiden..

sINNsRO: Skal du lage en cascade-blokk uten jets? Hvis du mener at du bare skal ha cascade-hullene i bunnplata, men uten noe å lede vannet ned i dem, vil jeg tro du får en temmelig lite effektiv blokk... :no:

kan også hende jeg at jeg bruker no allá ww designet, uansett så skal det være størst mulig flow. at blokken vil bli lite effiktiv har jeg liten tro på, er ganske sikker på at den vil være bedre en et maze design

Lenke til kommentar

Mulig jeg misforstår deg litt, sINNsRO, men hvis du mente å la vannet komme inn over hull i bunnplata uten noen form for dyser i plexien, vil du få et 'dødområde' nedi hullene, der vannet vil stå stille. Dette er selvsagt no-no.. ;)

Men et ww-design er sikkert bedre med tanke på enkel rensing (som vel var hensikten her). Da kan du jo enkelt lage en avlang dyse over finnene, som i ww-blokka!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...