Gå til innhold

Gammel harddisk til ny PC?


Anbefalte innlegg

Jeg skal i nærmeste fremtid bygge meg en ny PC. Og i det tilfelle skal jeg kjøpe en 160 GB harddisk til C: stasjon. Og i tillegg til den, har jeg en 160 gb harddisk i denne pc'en som jeg gjerne vil ta over i den andre.

 

1. spm: XP gjør jo 160gb harddisker til 128gb, hva skal jeg da gjøre for å opprettholde 160 Gb når jeg har installert XP på den? Vet dette er fikset i SP1, men XP cden jeg har er det ikke SP1 på, så da mister jeg mange GB, og det er jo ikke vits i å formatere etter installasjon av SP1, for da går jo Windows også.

Noen som kan hjelpe meg her?

 

2. spm: Som sagt over har jeg en 160 gb harddisk i denne PC'en. Jeg har mye forskjellig på den som jeg gjerne vil beholde. Kan jeg da bare avinstallere driveren til harddisken på denne PC'en, og sette den inn i den nye og installere driver, så har jeg fortsatt de gamle filene, og at den har kapasitet på 160 GB?

 

Noen av spmene er sikkert litt dumme, men håper dere hjelper uansett! :)

Endret av stianandre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svar på spørsmål 2: Tror ikke du trenger å avinnstallere eller installere noen drivere engang, bare ta den ut av den gamle og sette den inn i den nye. Jeg trengte iallefall ikke gjøre noe mere selv, men pass på å innstallere windows først på den nye disken før du setter inn den gamle, eller skru av boting mot den gamle i bios, for hvis ikke kan det være at den nye pc-en boter mot den gamle harddisken og det vil du jo ikke. Så vill jeg anbefale at du kopierer alle filene du vil ha over på den nye disken og reformaterer den gamle helt, slik at du blir kvitt den gamle windows mappa og alt driten windows og andre programmer har lagret som du nå ikke lenger trenger.

Lenke til kommentar
Svar på spørsmål 2: Tror ikke du trenger å avinnstallere eller installere noen drivere engang, bare ta den ut av den gamle og sette den inn i den nye. Jeg trengte iallefall ikke gjøre noe mere selv, men pass på å innstallere windows først på den nye disken før du setter inn den gamle, eller skru av boting mot den gamle i bios, for hvis ikke kan det være at den nye pc-en boter mot den gamle harddisken og det vil du jo ikke. Så vill jeg anbefale at du kopierer alle filene du vil ha over på den nye disken og reformaterer den gamle helt, slik at du blir kvitt den gamle windows mappa og alt driten windows og andre programmer har lagret som du nå ikke lenger trenger.

Det er ikke Windows mappe på den, kjører som slave på denne PC'en :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...