Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele telenor adsl


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er enda lettere å kople begge maskinene til switchen oxo kopler du ADSL modemet til Switchens uplink eventuelt første eller siste port oxo dailer du med XP'n oxo deler ut med den. Vel internett deling i egenskaper på opkoplingen. På den andre må du skrive in gateway og DNS :smile:

Slik har jeg gjort det. Meget enkelt og lett. Funker bra. Vi deler ut til 4 maskiner her fra en laptop med XP :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-07 15:24, Buggah skrev:

Det er enda lettere å kople begge maskinene til switchen oxo kopler du ADSL modemet til Switchens uplink eventuelt første eller siste port oxo dailer du med XP'n oxo deler ut med den. Vel internett deling i egenskaper på opkoplingen. På den andre må du skrive in gateway og DNS :smile:

Slik har jeg gjort det. Meget enkelt og lett. Funker bra. Vi deler ut til 4 maskiner her fra en laptop med XP :smile:



 

Hva skal være Gateway og DNS?

Lenke til kommentar

http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=105379&name=

Alt-i-ett bredbåndsrouter så slipper du det med at en maskin alltid må være på...

 

_________________

MSI KT7266Pro2

AMD XP1800+@1,68ghz(FSB146)

Taisol CGK760

MSI GF4Ti4400 10364 i 3DMARK2001SE

Chieftec Dragon Midi Sølv

256MB PC2700

80GB WD

SB Audigy player

Creative Inspire 5300

 

[ Denne Melding var redigert av: asosial på 2002-04-07 20:23 ]

Lenke til kommentar

Fordi jeg skal på lan til en fyr med telenor, og jeg skulle fixe nettverket. Har nå tenkt å gjøre det slik:

 

ADSL/Internett------PC1------SWITCH------Resten av pcene...

 

 

Pc1 kjører winxp og deler internetten over nettverket (fikset ved å høyreklikke på tilkoblingen).

 

Spørsmålet er da: Vil dette virke?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg får adsl om et par dager, slik har jeg tenkt å gjøre det: to nettverkskort i den ene maskinen (pc 1) denne står på rommet mitt og er på 24/7 kabelen fra adsl-modemet og til det ene nettverkskortet, kabel fra det andre nettverkskortet og til den andre maskinen. Blir dette å funke?? eller kan jeg bruke min eldgamle 10mbit hub med uplink? hva blir enklest?? gidder ikke kjøpe ny router.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...