Gå til innhold

Anbefaling av skjermkort

Anbefalte innlegg

Jeg har absolutt ikke peiling på dagens skjermkort og hva som er det beste i dag. Jeg spiller aldri men tenkte jeg kommer nok til å spille litt når Doom 3 kommer (Når kommer Doom3 egentlig?)

I dag har jeg ett GeForce 2 MX kort .. hihi .. Og det fungert perfekt til pc bruken min som er C/PHP/Java Programmering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

til 2.000/2.500 får du Powercolor/Sapphire Radeon 9800PRO 128MB, som gir ekstremt mye for penga. Men orker du å gi en lapp til, får du et kort som gir DOBBELT så mye ytelse. Dette kortet er ATi's x800. Sapphire Radeon X800 Pro Atlantis 256 MB, Club3D Radeon X800 XT, Powercolor Radeon 9800 Pro 128MB AGP

It's your choice...

Jeg har selv R9800PRO jeg kjøpte i desember, som jeg er strålende fornøyd med, og skal ikke oppgradere riktig ennå (men det er vel egentlig ikke så rart?) ;)

Merk at det ikke har kommet orntli' ut ennå de x800 kortene, og at flere vil få de inn/flere produsenter vil komme med kortene.

pain :cool:

Endret av pain
Lenke til kommentar
Siden du har tenkt å spille Doom3 så anbefaler jeg at du kjøper et nvidia kort, siden Doom3 og nvidia går veldig bra sammen.

Det å slenge ut slike holdninger uten å komme med kilde er like teit som å trappe opp på narvesen og si "kan jeg få lotto gevinsten, det er jeg som hadde 7 rette".

(da uten kvitering)

_

Thorsan

Lenke til kommentar

Så lenge det kan kjøre Doom 3 i bedre enn middels kvalitet så er jeg fornøyd.

Skal egentlig oppgradere hele systemet mitt men er veldig usikker på hvilket skjermkort jeg skal kjøpe.

CPU blir en AMD 3000 64 bits (Kanskje 3200 visst penga strekker til)

OS Harddisk blir Raptor 74 GB 10k rpm

Skjermkort : usikker

Minne : usikker

Ett veldig pluss hadde vært om skjermkortet hadde to utganger slik at jeg kan kjøre to skjermer.

Har egentlig ikke lyst å bruke så mye mer enn 2000 kr på skjermkortet da jeg egentlig ikke spiller i det hele tatt. Men som jeg skrev så kommer jeg nok til å ha meg noen kvelder med Doom III når det engang kommer ut.

Hvordan er det med Linux støtte for Radeon kortene ?

Jeg bruker Linux 99% av tiden så det er veldig viktig at skjermkortet har 100% driver støtte for Linux.

Lenke til kommentar
Siden du har tenkt å spille Doom3 så anbefaler jeg at du kjøper et nvidia kort, siden Doom3 og nvidia går veldig bra sammen.

Dummeste jeg har hørt, blah :laugh:

ATI kommer til å kjøre Doom III like bra eller bedre etter min mening, og overall nå så er ATI bedre enn Nvidia igjen :laugh:

Lenke til kommentar

Linux drivere: Nvidia er best på linux, Ati har lovet å forbedre linuxdriverne sine men det kan ta litt tid.

doom3: Kan du ikke vente til spillet kommer ? Selv om datoer ofte blir gitt vil ingenting kunne være sikkert før det ligger i butikkhylla. Innen den tid kan skjermkortprisene ha forandret seg mye. Og tester vil ha blitt gjort ,som kan fortelle deg om spillet fungerer bedre med ett spesielt skjermkortmerke.

To skjermer: kan fåes på både ati og nvidia.

Lenke til kommentar
DOOM3 = OpenGL? I openGL er som regel nvidia bedre enn ATI.

FX59x0 er også bedre på det som skal til for at Doom3 går bra, som multi-texturing fillrate og stencil volumes. Men jeg ville likevel ha styrt unna FX serien til nVidia.

Lenke til kommentar
Linux drivere: Nvidia er best på linux, Ati har lovet å forbedre linuxdriverne sine men det kan ta litt tid.

doom3: Kan du ikke vente til spillet kommer ? Selv om datoer ofte blir gitt vil ingenting kunne være sikkert før det ligger i butikkhylla. Innen den tid kan skjermkortprisene ha forandret seg mye. Og tester vil ha blitt gjort ,som kan fortelle deg om spillet fungerer bedre med ett spesielt skjermkortmerke.

To skjermer: kan fåes på både ati og nvidia.

Du har ett stort poeng der.. Hvorfor kjøpe skjermkortet før Doom3 har kommet ut.

Jeg kommer jo ikke til å få brukt for skjermkortet før det spillet er installert på maskinen min.

Lenke til kommentar
Riktig! Og innen den tid kan jo ATi ha forbedret linux driverne sine? Hvilken type linux kjører du? freebsd elns støtter jo ikke ATi

freeBSD er ikkje linux....

Både ati og nVidia har problem med linux driverane sine, men ati har større problem virker det som.

Lenke til kommentar

Det å slenge ut slike holdninger uten å komme med kilde er like teit som å trappe opp på narvesen og si "kan jeg få lotto gevinsten, det er jeg som hadde 7 rette".

(da uten kvitering)

_

Thorsan

det har faktisk vært en del rewievs på dette med doom3 benchmarks. der nvidia scorer best. men man vet jo alldri om disse kildene er sikre, og at det ikke bare er tull....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg har absolutt ikke peiling på dagens skjermkort og hva som er det beste i dag. Jeg spiller aldri men tenkte jeg kommer nok til å spille litt når Doom 3 kommer (Når kommer Doom3 egentlig?)

I dag har jeg ett GeForce 2 MX kort .. hihi .. Og det fungert perfekt til pc bruken min som er C/PHP/Java Programmering.

Slik jeg forstår det, vil du spille doom3 fordi id porter alle spilla sine til linux. Dersom du kun bruker linux, går du for et FX5900 XT kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...