Dr.X Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Sove for å "slette" unødvendige opplysninger ? Hørtes rart ut spør du meg.. er vel bare å glemme, og det gjør man også i lysvåken tilstand. Lenke til kommentar
Tor. Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Men du greier ikke å 'glemme' eller slette i våken tilstand da vettu. Du må ned i REM-søvn, tror jeg. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Men du greier ikke å 'glemme' eller slette i våken tilstand da vettu.Du må ned i REM-søvn, tror jeg. Det er nettopp det jeg sa jo, JO man kan glemme i våken tilstand. Glemmer ikke du masse ting inniblandt? Lenke til kommentar
Tor. Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Jo men ikke de tingene man glemmer under REM-søvn. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Å glemme er vel bare at man ikke finner fram det man skal ha... Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Å glemme er vel bare at man ikke finner fram det man skal ha... Hmm, ja. Det meste husker man, det ligger bare innerst inne, godt gjemt! Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 I dyp søvn restituerer kroppen seg mange ganger bedre enn i våken tilstand. Musklene slapper også mye bedre av, som hindrer "muskelknuter". Noen kroppsbyggere tar kosttilskudd av sink, magnesium og vitamin B6 for å forlenge denne søvnperioden slik at kroppen kan bygge seg mer opp. I REM søvnen, eller den "lette" søvnen, begynner musklene i kroppen å bli aktive igjen, og kroppen forbereder seg på å våkne. Det er da man drømmer, som vistnok er den mentale "restitusjonen". Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Hva står REM for ? Haha, jeg tar faktisk B6, sink og magnesium rett før jeg legger meg hver kveld(gjort det lenge).. visste ikke om at det du sa! Endret 10. mai 2004 av Dr.X Lenke til kommentar
Tor. Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Rapid Eye Movement Altså, tror det er sånn at øynene dine går fort fram og tilbake, under øyelokkene. REM er jo like før du faller i dyp søvn. Endret 10. mai 2004 av Tor. Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Å sove, er vel å ikke være våken? No shit sherlock! Endret 10. mai 2004 av Mac-Gyver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå