Gå til innhold

Problemer med at pc'en tenker mye

Anbefalte innlegg

Hei.

Har bare et lite problem med pc'en. Nå i det siste har pc'en begynt å tenke litt ekstra mye med en gang jeg entrer en ny side. Den lager sånn typisk *krrrrrrrrkrkrkrkrrrr* tenke lyd i kanskje 2 sekunder før den forsvinner. Jeg har ingen problemer med at pc'en går tregere, den lager bare den irriterendes krrrrrrr lyden. Pc'en er ganske ny og har 3Ghz og 512mb ram.

Det jeg også stusset litt på, var at en gang jeg var inne på en side og dette skjedde, kom det opp en feilmelding om at searcgsj.exe(husker ikke det eksakte navnet) hadde en feil og måtte bli lukket. Etter at programmet hadde blitt lukket hørte jeg ikke krrrr lydene mer. Har også hatt et par ganger der iexplorer.exe hatt fått en feil og må lukkes. Noen som vet hva som kan være feilen?

Takker for svar!

-Magnus

Endret av Pallesen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer det stort sett når du holder på med Internet Explorer? Prøvd å slette Midlertidige Internet Filer? Sliter litt med samme problemet her på laptop'en min, siden den har så treg disk. Hele greia løser seg ved å slette alle de dumme filene.

Grunnen til at det går så sakte er at du kanskje har 20-30.000 filer som den må søke igjennom for hver eneste sidevisning. Og det tar tid.

Hvis du derimot sitter på en bredbåndslinje, så tar det som regel kortere tid å laste ned alle sidene på nytt, enn å hente dem fra cachen til IE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...