Serqevx Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Driver og planlegger kjøp av en Slik. Men undres over hvorvidt den vil virke på maskiner som ikke har USB 2. Vil den switche over på usb 1 hastighet eller vil det ikke gå? Vinner jeg mye tid på å bruke USB2 overføringer i forhold til USB 1? Lenke til kommentar
copycatz Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 (endret) I utgangspunktet er jo USB 2.0 standarden bakoverkompartibel med USB 1.1 og 1.0 så det burde funke fint. Eneste forskjellen er nok hastighet, men tror ikke du vil merke det i særlig grad så lenge du leser minnebaserte kort. Begrensningen ligger nok i lesehastighet på selve kortene heller enn overføringen. Endret 9. mai 2004 av copycatz Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Den fungerer på vanlig USB v1.1 ja. USB v1.1 = 12 Mb/s USB v2.0 = 480 Mb/s Du vil altså få møye høyere overføringshastighet ved å bruke USB v2.0, desverre er flash-minne såpass tregt at vi ikke får utnyttet USB v2.0 fullt ut. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 Takker for svar hvor stor hastighet vil jeg oppnå med et USB 2 kortleser ? (compactflash kort) Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Takker for svar hvor stor hastighet vil jeg oppnå med et USB 2 kortleser ? (compactflash kort) Kanskje 2-3MB/s ... Flashminne er ikke kjent for å være de raskeste bærplukkerne i skogen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå