Zeld Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Trenger litt hjepl her. Får merkelig tegn i biosen og masse gule striper i safemode. kan ikke starte maskina vanelig til windows enten så bare stopper den eller så blir skjermen svart. Har bytta hovedkort, skjermkot, hardisk , strømforsyning,ram og ide kabler nesten alt untatt cpu, vet dere problemet eller har vært borti det send gjerne inn tips. ___ husk å bruke emnefeltet skikkelig til neste gang Endret 9. mai 2004 av Mr.Ueland Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 *flyttes* og Orjanp: Slik er ikke vits å skrive, vi ordner opp i rotet Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Sikker på at du har fått skjermkortet helt nede i agp slotten? Kan jo være at det minnet du bruker med hk ikke er 100% kompatibelt. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Hmmm. Høres ut som skjermkort-problem spør du meg. Hva slags skjermkort har du? Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 har opplevd det samme ved 2 annledninger... ene gangen fant jeg en vanndråpe på skjermkortet.. shit happends i vannkjølingssystem. andre gangen fant eg ei lita metallspøne på skjermkortet. shit happens ved casemods. hehe i det ene tilfelle ble det aldri bra igjen uansett kor mye rens eg gjorde. så mitt ATI 9700 pro fant bossbøtta Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 i det ene tilfelle ble det aldri bra igjen uansett kor mye rens eg gjorde. så mitt ATI 9700 pro fant bossbøtta Hvilket av tilfellene var dette? (Da vet jeg hva jeg skal passe meg ekstra for ) Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg stilte opp VCore ganske mye en gang (husker ikke hvor mye), da fikk jeg bare masse rare "kinategn" og sånn i bios. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 i det ene tilfelle ble det aldri bra igjen uansett kor mye rens eg gjorde. så mitt ATI 9700 pro fant bossbøtta Hvilket av tilfellene var dette? (Da vet jeg hva jeg skal passe meg ekstra for ) fant ut at det rant vann fra slangenipplene til CPU kjøleblokken.. og da selvfølgelig.. rett ned på skjermkort.. i ettertid legger jeg beskyttelse her når modifisering er gjort Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Trenger litt hjepl her. Får merkelig tegn i biosen og masse gule striper i safemode. kan ikke starte maskina vanelig til windows enten så bare stopper den eller så blir skjermen svart. Har bytta hovedkort, skjermkot, hardisk , strømforsyning,ram og ide kabler nesten alt untatt cpu, vet dere problemet eller har vært borti det send gjerne inn tips. ___ husk å bruke emnefeltet skikkelig til neste gang Bruker du en CPU-kjøler med veldig lav hastighet på vifta? Har et par Abit hovedkort som klikker mongo hvis vifta går under en viss hastighet... Kunne ikke slengt opp specs'a på maskinen din vel? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Hmmm. Høres ut som skjermkort-problem spør du meg. Hva slags skjermkort har du? Enig! Hvis det hadde vært noe galt med RAM, CPU, eller PSU så ville du ikke kommet i nærheten av "safe-modus", trolig ikke inn i biosen heller. Jeg foreslår at du prøver ennå et nytt skjermkort. Husk at du må bruke litt makt for at det skal komme helt ned i AGP-porten. Bruk gjerne dama's sminkespeil for å se at det er skikkelig på plass. Hmm.. kom på at det også kan være selve AGP-porten, AGP-banene på hovekortet eller AGP-kontrolleren (som er en del av Northbridge). En jeg kjenner hadde et AGP-problem som var relatert til selve hovedkortet og benyttet seg av reklamasjonen på det. Han fikk et identisk nytt kort tilbake og alt funket som det skulle. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Hmmm. Høres ut som skjermkort-problem spør du meg. Hva slags skjermkort har du? Enig! Hvis det hadde vært noe galt med RAM, CPU, eller PSU så ville du ikke kommet i nærheten av "safe-modus", trolig ikke inn i biosen heller. Har hatt akkurat disse symptomene tidligere. Da var det RAM som var "gåen".. HK med integrert grafikk (IGP). Lenke til kommentar
johanf Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Jeg har sett underlige grafikkstriper under POST og BOOT på en maskin dere to enheter på en IDE kabel var satt til MASTER (eller var det slave? tror det var master) - kanskje verdt å se etter? Nå setter jeg enhetene til cable select, underlig at jeg ikke har prøvd det tidligere - som for 10 år siden. edit: leif - nytt tastatur idag ja ... _ johanf Endret 14. mai 2004 av johanf Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Mitt Sapphire 9700 oppførte seg likedan for 6 mnd siden; vertikale "kinategn" over hele skjermen, også i BIOS'en. Trodde det var kaputt og slengte det inn i et skap. Så forleden dag tok jeg og vaska det med rent vann og en tannbørste, og vips; så hadde jeg et helt nytt Sapphire. Det skyldtes nok en lekkasje fra radiatoren, slik at det ble "små overledninger" på kortet. Glad jeg ikke heiv det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå