Nitromarsjipan Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Jeg leter etter flere stor kondensatorer til et coilgun prosjekt, jeg leter etter de som klarer 300v eller mer, med en kapacitans på over 500µF Jeg klarer bare å finne lignende på elfa, men prisene er litt drøye der, er det noen som hvet hvor jeg kan finne en bytikk som har bedre priser på lignende? Endret 8. mai 2004 av Nitromarsjipan Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Jeg leter etter flere stor kondensatorer til et coilgun prosjekt,jeg leter etter de som klarer 300v eller mer, med en kapacitans på over 500µF Jeg klarer bare å finne lignende på elfa, men prisene er litt drøye der, er det noen som hvet hvor jeg kan finne en bytikk som har bedre priser på lignende? Prisene på Elfa er somregel litt stive, men jeg tror nok ikke du vil finne noe som er ekstremt mye billigere. Men du kan jo feks. oppsøke et lokalt radio/tv-verksted. Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg leter etter flere stor kondensatorer til et coilgun prosjekt,jeg leter etter de som klarer 300v eller mer, med en kapacitans på over 500µF Jeg klarer bare å finne lignende på elfa, men prisene er litt drøye der, er det noen som hvet hvor jeg kan finne en bytikk som har bedre priser på lignende? Prisene på Elfa er somregel litt stive, men jeg tror nok ikke du vil finne noe som er ekstremt mye billigere. Men du kan jo feks. oppsøke et lokalt radio/tv-verksted. Du kan høre med noen som reparerer varmepumper/kjøleanlegg, disse bruker gjerne store kondensatorer. Mulig du får en gratis fra et kassert anlegg. Lykke til! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Vi hadde en pall med store kondensatorer, Rifa PEH169RV510VM , 200VDC 10.000uF. De skulle kastes (har aldri vært brukt, ble til overs), men en kompis tok de med hjem. Hvis du seriekobler 2 så tåler de vel spenningen. Hvis du er interessert så send en PM, skal høre med kompisen om han vil selge noen. Endret 10. mai 2004 av hårek Lenke til kommentar
Piraro76 Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Prøv Digikey.com. Jeg gravde litt og fant en 400 V 1000 uF elektrolyttkondensator som havner på ca 250 kr med frakt og alt (hvis du velger US Postal som fraktalternativ. Tar tid, men er forholdsvis billig). Vet ikke om det kan være brukbart jeg... Lenke til kommentar
Xell Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 da er det jo billigere på elfa. Spesielt hvis man skal ha litt annet småtteri i tillegg. Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Gå i et verksted, elektronikklinje på VGS elle noe.. de har sikkert gamle ting de mekker på, eller kasserte ting... har en gammel forsterker stående på skolen... har 2 kondiser på 10 000 uF hver... de er STORE Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Takker for svar alle sammen Jeg kjøper mest sannsynlig av vennen til hårek. Lenke til kommentar
ExuZ Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 nitro: du må lage workogg av dette, for det virker seriøst interesant.. og til vennen til hårek, tror du kan tjene godt på de kondensatorene om nitro får dette til med en bra worklog lykke til nitro Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 En ting jeg lurer på... hva skal du bruke disse kondensatorene til? Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 En coil gun, eller en elektromagnetisk kanon om du vil. Du kan lese litt på powerlabs Her er min, ganske piglete egentlig, har tenk å bytte utstrømforsyningen og kondensatorene med noe større. (den skyter ca.6m når den peker vannrett) Lenke til kommentar
ExuZ Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 den versjoen du har på bildet, går det å bygge den fra deler av en atx psu? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå