Gå til innhold

Har tenkt å kjøpe meg en WD Raptor disk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg har i fra før av er en 80 gb og en 120. Begge er IDE. Det jeg har tenkt å gjøre er å ha raptoren som systemdisk. Hvordan blir det med master disk osv.. ? Såvidt jeg vet så har ikke S-ATA det der med Master slave osv....

Spør sikkert veldig dumt, men men :)

Lenke til kommentar

SATA har Iallefall Primary og Secondary SATA, det er merket på

begge sata portene på mitt hovedkort iallefall.

Det er fint mulig å kjøre IDE og SATA samtidig ja,

skulle bare mangle..

Eneste er vell at du må trykke F6 og installere Sata driverne under windows innstallasjon for å få SATA som systemdisk

Lenke til kommentar

For sikkerheit skyld kan det vere smart å nappe ut ide diskene når du skal innstallere Windows ( viss det er det du bruker)

Då i alle fall windows i lag med nforce 2 brikkesett satt sata disken langt bak i rekka av disker, slik at den partisjonen som skal vere c kan bli bakerst i rekka av diskene.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

har en 34gb og en 74gb raptor jeg og må si jeg er super fornøyd. bruker nå 74 gb disken som os disk og merker forbedring er mindre arbeidstøy osv. Anbefaler alle å kjøpe en raptor uansett størresle.

Raptor diskene rokker :thumbup:

Lenke til kommentar
har en 34gb og en 74gb raptor jeg og må si jeg er super fornøyd. bruker nå 74 gb disken som os disk og merker forbedring er mindre arbeidstøy osv. Anbefaler alle å kjøpe en raptor uansett størresle.

Raptor diskene rokker :thumbup:

:scared: *nå som lommeboken hadde komt seg etter spiseforstyrrelsene*

Lenke til kommentar

Har akkurat installert Raptor 74 på Asus K8V hovedkort. Med 2 IDE harddisker og DVD brenner. Ikke noe problem. Satte bare VIA SATA som HD1 i BIOS og nr 2 i boot rekkefølga. DVD først. Boot med CD og floppy med SATA driver.

Lenke til kommentar
Jeg er fornøyd med raptor disk også :)

Burde ha tatt ut IDE diskene først her jeg. Selve bootinga ligger på IDE disk og Windows ligger på raptor SATA disken.

Heheh

Kjipt å ha boot på IDE disk, og system på SATA. Det fant jeg ut, da jeg tok ut IDE disken, og startet maskinen. Sammen med Drive Image 7, så fikk jeg aldri liv i maskinen igjen..... måtte resette BIOS før jeg kunne starte maskinen opp fra HDD igjen.

Satt selvsagt tilbake IDE disken, men det funka ikke.... så absolutt en god ide å ta ut alt av IDE disker, installere windows på SATA disken, og så sette inn IDE diskene igjen. Litt tungvint, men greit å slippe boot og system på to disker.....

Lenke til kommentar

Jeg bruker S-ATA disken min som system disk, men den er G: nå :(

Har bestillt en ny 160gb til å erstatte de små ide-diskene jeg hadde liggende, så da ordner det seg nok.

Men, jepp, det funker fett å bruke S-ATA og vanlige IDE disker omhverandre.

Lenke til kommentar

Jeg har 1stk raptor 74GB som systemdisk (SATA)

Jeg har 2stk WD 120GB (IDE) på en IDE kontroller

Jeg har 1stk WD 120GB (IDE) disk på hk'et & 1stk WD 80GB (IDE) disk på hk'et. Funker som en drøm, er kjempefornøyd med raptoren, man merker forkjell fra en 7200rpm harddisk til en med 10000 ;)

Lenke til kommentar
Jeg har 1stk raptor 74GB som systemdisk (SATA)

Jeg har 2stk WD 120GB (IDE) på en IDE kontroller

Jeg har 1stk WD 120GB (IDE) disk på hk'et & 1stk WD 80GB (IDE) disk på hk'et. Funker som en drøm, er kjempefornøyd med raptoren, man merker forkjell fra en 7200rpm harddisk til en med 10000 ;)

...Akkurat som fra 5400RPM ----> 7.200RPM ;)

Lenke til kommentar

Raptor diskene rokker  :thumbup:

:scared: *nå som lommeboken hadde komt seg etter spiseforstyrrelsene*

Hehe må bare si at jeg spiser mye vann og brød for å ta meg råd til hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...