HåkonN Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 For å ha sagt en ting.... Kule actionfilmer, specet med heftig data-annimasjon og skuespillere som totalt har 5 replikker over 3 ord i løpet av filmen, betyr ikke akkurat at selve skuespilleren er nødvendigvis så ***** god... Det handler mer om karisma og kjappe replikker.... Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Har et tilskudd til.... Will Smith i Ali.... Viser at han også kan... Forberedte seg i over 1 år før filmen, med minimum 6 timer beinhard trening HVER dag, strengt kosthold og ekstrem trening blant verdens beste boksere for å kunne etterligne Cassius Clay på en riktig måte. "Levde" sammen med Ali og flere av de som var rundt han under hans tid som stjerne for å få det hele "riktig".... Syntes personlig ikke at Will Smith er den beste skuespilleren i tidligere filmer, selv om han er "cool", morsom og har enorm karisma... Forøverig er Muhammed Ali en levende sportslegende..... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Har et tilskudd til.... Will Smith i Ali.... Viser at han også kan... Forberedte seg i over 1 år før filmen, med minimum 6 timer beinhard trening HVER dag, strengt kosthold og ekstrem trening blant verdens beste boksere for å kunne etterligne Cassius Clay på en riktig måte. "Levde" sammen med Ali og flere av de som var rundt han under hans tid som stjerne for å få det hele "riktig".... Syntes personlig ikke at Will Smith er den beste skuespilleren i tidligere filmer, selv om han er "cool", morsom og har enorm karisma... Forøverig er Muhammed Ali en levende sportslegende..... Vil ikke akkurat si at fordi han trente opp kroppen eller var med Ali og familien, så gjorde han en god skuespiller prestasjon... Det som skjer før filmen skal ikke ha noe å si, og skal ikke taes i betraktning. Det skal være det som skjer i de 2 timene på lerretet som skal bestemme om personen får det til.. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Feil.... Skal personen gi et best mulig inntrykk av hvordan personen var i virkeligheten må han sette seg inn i rollen. Alle gode skuespillere setter seg nøye inn i rollen før de blir spillt inn. Og at en skuespiller dedikerer 1 år av livet sitt før innspilling, og samtidig spiller til 2 oscar, kaller jeg en god prestasjon.... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Feil.... Skal personen gi et best mulig inntrykk av hvordan personen var i virkeligheten må han sette seg inn i rollen. Alle gode skuespillere setter seg nøye inn i rollen før de blir spillt inn. Og at en skuespiller dedikerer 1 år av livet sitt før innspilling, og samtidig spiller til 2 oscar, kaller jeg en god prestasjon.... Greit, da er vi uenig. Titanic vant Oscar (ikke få heller) og jeg HATER den filmen. Det er greit at gode skuespillere setter seg inn i rollen sin, jeg sier bare at jeg ikke synes Smith er en god skuespiller.. Han er morsom i MiB og bad boys, men mener han er langt ifra De Niro, Hanks, Pesci, Walken osv osv osv... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Alle gode skuespillere setter seg nøye inn i rollen før de blir spillt inn. Du er helt på jordet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Vel, du er også på jordet wh1te, så det så! Nei..men altså, forklar hvorfor, ikke bare sleng det ut Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 at en skuespiller setter seg inn i rollen er jo bra..hvor lang tid han/hun bruker er irrellevant. Det er prestasjonen PÅ lerretet som betyr noe, ikke forberedelsene.. faktisk litt annerledes, hvilken skuespiller er best: en som bruker 1 år på å forberede seg, spiller filmen og får oscar for beste mannlige, eller en som bare trenger 1 uke forberedelse for å gjøre akkurat det samme? er den første bedre, fordi han brukte mer tid?? Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Det skal være det som skjer i de 2 timene på lerretet som skal bestemme om personen får det til.. Enig der. Bruker de 1 år på forberedelse, så greit nok det, men det er prestasjonene i filmene som gjelder! Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hvis noen her klarer å forberede seg i en uke, og klare å se ut som Muhammed Ali fysisk, og i bokseteknikk, så skal jeg legge meg hodestups flat. Will Smith brukte 6 timers tung trening hver dag i 1 år. Enig at ikke DET alene automatisk gjør at rollen blir spillt bra (så langt i fra), men akkurat DET var en av forutsetningene for at nettopp denne filmen skulle bli "riktig". En halvslapp Denzel dansende rundt i ringen med sitt halvsløve damebedøvnde blikk vil ikke hatt samme effekt. Ikke misforstå meg, Denzel er flink. Men er manuset bra, skuespilleren bra, men rollen ekstremt krevende....og skuespilleren forbereder seg en uke (noe ingen gjør, kanskje med unntak av Jean Claude Van Dam etc.), blir det skjelden like bra som hvis skuespilleren virkelig lever seg inn i rollen. Godt eksempel er Gudfaren... For de som har sett litt hvordan den filmen ble laget, så vet de hvor mye forarbeide som ble gjort for at skuespillerene skulle se/oppføre seg akkurat slik forfatteren ønsket. Og som jeg sa i tidligere innlegg, syntes jeg heller ikke noe om Will Smith i tidligere (barne)filmer som MenInBlack osv, men saken er at han gjør en meget god innsats i Ali. OG, det er forskjell å forberede seg til å spille titanic og spille en av verdens beste idrettsutøvere... Greit, at Oscar kanskje ikke akkurat var det beste argumentet for hvorfor han gjør en god rolle, men jeg anbefaler å se filmen. Finnes mange store skuespillere (og større enn Will S.), og fler har jeg nevnt før, men jeg syntes Will Smith var verdt å nevne, da han generelt ikke er kjent for slike roller.... Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Alle gode skuespillere setter seg nøye inn i rollen før de blir spillt inn. Du er helt på jordet. Meget bra argument. Ikke bare er du tydligvis en erfaren skuespiller, men jeg skjønner meget godt hvofor du har så mange innlegg med slike utfyllende svar.. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Robert De Niro i de fleste filmer egentlig. Bl.a. The Godfather, Once Upon A Time In America, Cape Fear, Ronin og The Deer hunter for å nevne noen. Al Pacino, i likhet med Robert De Niro, i de fleste filmer egentlig. Bl.a. The Godfather, Scarface og The Devils Advocate for å nevne noen. Jack Nicholsen i The Shining og One Flew Over The Cocoons Nest. (Tror det var tittelen.) Cristopher Walken i The Deer Hunter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå