Gå til innhold

Maskinen slår seg av etter 60 sek.

Anbefalte innlegg

Etter innlogging på Internett (Explorer) så går det en liten stund, så kommer det opp en melding om systemavsluttning, da teller den ned fra 60 sekunder så slås maskinen av.

Jeg vet det ikke er hverken Blaster eller Sasser virus da ingen fix'er retter eller finner ut av dette.

Jeg tror jeg må inst. noen patcher (Microsoft Security Bulletin) for å rette dette problemet, stemmer det? I så fall hvordan patcher (nummer).

Er det riktig at denne meldingen kan komme opp selv om man ikke har fått virus på maskinen?

Noen med akkurat samme problem?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

boot opp i "sikkerhetsmodus med nettverk" og gå på housecall.trendmicro.com. Her kan du gratis skanne maskinen din for virus. Poenget med sikkerhetsmodus er at da vil sannsynligvis ikke viruset starte opp sammen med maskinen. :thumbup:

Lykke til

edit: Ja, den meldingen kan komme opp ute virus siden "shutdown.exe" som følger med windows XP gjør akkurat det samme. Blanke passord for administrator lønner seg ikke. :nei:

Endret av ob1
Lenke til kommentar
for å fjerne meldingen; start->kjør->shutdown -a

Hvis du ikke får opp startmenyen, bruk ctrl-alt-del -> task manager -> New Task...

Eller windows-tasten + r

Jeg var klar over denne funksjonen, men den fungerer vel kun for hver gang du skal inn på Internett, med andre ord så må du kjøre den kommandoen for hver gang du skal på Internett?

Skal prøve på noen av disse tipsene - :)

Jeg har også en tro på MS04-011, men det er kun den som skal kjøres? Den er ikke laget for fjerning av virus, men for tetting av sikkerhetshull?

En siste ting, hvordan er det med ikke lisensiert XP fra Microsoft (en sånn pirat vet du...). Vil den slutte å fungerer ved bruk av Windows Update? Eller vil den slutte å fungere ved å kjøre noen oppdateringspatcher?

Fortsatt en stor takk til de som svarer!

;)

Lenke til kommentar
Skal prøve på noen av disse tipsene - :)

Jeg har også en tro på MS04-011, men det er kun den som skal kjøres? Den er ikke laget for fjerning av virus, men for tetting av sikkerhetshull?

Tetting av sikkerhetshull, sats på å ta ALLE oppdateringer for å få ett sikkert system.

En siste ting, hvordan er det med ikke lisensiert XP fra Microsoft (en sånn pirat vet du...). Vil den slutte å fungerer ved bruk av Windows Update?

Så du innrømmer at du kjører piratwarez... ikke bra... du vil ikke få tilgang til windows update etterpå.

Lenke til kommentar

Hallo. Du må gå inn i kontrollpanel -->administrive verktøy --> tjenester/services --> Velge tjenesten "Remote Procedure Call (RPC) --> høyreklikke på tjenesten --> velge Egenskaper / Properties --> Velge Recovery øverst og merk av Ved første, andre og tredje feil Start tjenesten på nytt / Restart the service....

Det skal funke... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...