x-ray-cat Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Låner kameraet (canon eos 300 D) og har ikke den softwaren som hører til. Og når jeg skal overføre bilder til pc'en finner ikke xp de nedvendige driverne for å overføre vanlige jpg-bilder. Er det noen som vet hva jeg må ha får at dette skal fungere? Trenger bare å tømme minnebrikka. Går det an å laste ner det nødvendige fra nettet? Er det noen er som har softwaren jeg trenger og som kunne sendt den til meg? via nettet? Har et vanlig sony kamera og det gikk helt fint å overføre bilder med pc'en fra uten å innstallere noe. Xp fant kameraet av seg selv. Når jeg kobler til kameraet for jeg meldingen at canon 300 d er funnet, men så må jeg ha softwaren som skal installeres til denne enheten. Kameraet kommer ikke opp under min datamaskin heller. Håper det er noen som kan hjelpe. Og det haster egentlig. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Låner kameraet (canon eos 300 D) og har ikke den softwaren som hører til. Og når jeg skal overføre bilder til pc'en finner ikke xp de nedvendige driverne for å overføre vanlige jpg-bilder. Er det noen som vet hva jeg må ha får at dette skal fungere? Trenger bare å tømme minnebrikka. Går det an å laste ner det nødvendige fra nettet? Er det noen er som har softwaren jeg trenger og som kunne sendt den til meg? via nettet? Har et vanlig sony kamera og det gikk helt fint å overføre bilder med pc'en fra uten å innstallere noe. Xp fant kameraet av seg selv. Når jeg kobler til kameraet for jeg meldingen at canon 300 d er funnet, men så må jeg ha softwaren som skal installeres til denne enheten. Kameraet kommer ikke opp under min datamaskin heller. Håper det er noen som kan hjelpe. Og det haster egentlig. Prøv å endre kommunikasjonsprotokollen: Menu Jump for å velge flik på toppen av menyen Pil høyre til SET-UP2 Tror du skal velge PTP under kommunikasjon (mulig det var motsatt) :-) EDIT: Kameraet skal vises som en flyttbar disk i XP. Endret 8. mai 2004 av Pingla Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 I verste fall kan du kjøpe en kortleser for Compact Flash. Raskere, enklere og du slipper å bruke kamerabatteriet under overføring ettersom kortleseren drar strøm direkte fra USB porten. I Windows XP slipper du også å installere drivere, men det følger med CD med drivere for brukere av eldre Windows versjoner. Kortlesere koster fra en 2-300 kroner og oppover, og er billigere enn å kjøpe en pakke med programvare og bruksanvisninger fra Canon Norge. Det er ikke tillatt å kopiere programvaren som følger med 300D, da den ikke inneholder kun drivere til kameraet. Du har bare lånt kameraet, og har derfor ikke rettighetene til programvaren. Det er vel imidlertid lov å låne CD med programvare fra samme person du har lånt kameraet fra så lenge du sletter programvaren når du leverer kameraet tilbake. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Låner kameraet (canon eos 300 D) og har ikke den softwaren som hører til. Og når jeg skal overføre bilder til pc'en finner ikke xp de nedvendige driverne for å overføre vanlige jpg-bilder. Er det noen som vet hva jeg må ha får at dette skal fungere? Trenger bare å tømme minnebrikka. Går det an å laste ner det nødvendige fra nettet? Er det noen er som har softwaren jeg trenger og som kunne sendt den til meg? via nettet? Har et vanlig sony kamera og det gikk helt fint å overføre bilder med pc'en fra uten å innstallere noe. Xp fant kameraet av seg selv. Når jeg kobler til kameraet for jeg meldingen at canon 300 d er funnet, men så må jeg ha softwaren som skal installeres til denne enheten. Kameraet kommer ikke opp under min datamaskin heller. Håper det er noen som kan hjelpe. Og det haster egentlig. Prøv å endre kommunikasjonsprotokollen: Menu Jump for å velge flik på toppen av menyen Pil høyre til SET-UP2 Tror du skal velge PTP under kommunikasjon (mulig det var motsatt) :-) EDIT: Kameraet skal vises som en flyttbar disk i XP. Mulig dette kun var for utskrift. Her er WIA driveren for DigitalRebel som er USA-versjonen av 300D: http://www.powershot.com/powershot2/customer/WIA_DR_520.html Mener og tror denne funker med 300D. Lykke til. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Vet hva kortleser er, men lånte ikke det av skolen den tro at kameraet ikke trengte software. dessuten hvis jeg kjøper en kortleser en gang vil det være usb2 på den. Men jeg tror heller at jeg den gang jeg får egen pc legger kortleserporter der floppyen pleier å være eller inkluderer den med det. Jeg ser at jeg bare har Dual Mode USb plus under kameraer og skannere i kontrollpanelet. Og at xp ikke har noen driver til kameraer fra canon innebygt, men blant nikon og sony var innebygt.Så jeg søket på google etter andre twaindrivere og fant og holder på å laste ned en versjon skal være amerikansk (står at den er til rebel) på powershot.com og en annen på en japansk canonside. Skal prøve dem ut nå. Takk for tipsene Jeg gikk for powershot sin twain-driver til rebel. Den funka den Endret 8. mai 2004 av x-ray-cat Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Beklafer den slakke skriving. Pga at det er sent og jeg skrev i all hastverk:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå