Gå til innhold

Kjøp av ny TV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må selvfølgelig være stereo TV.

Har det noe å si hvor mange Hz TV'n er eller gir Xbox'en konstant bilde som gjør at det ikke har noe å si om jeg bruker en 50 eller 100Hz TV? Er det fordel med widescreen eller blir det for sammentrykket?

Lenke til kommentar

Skal du ha rimelig TV går du for 50 Hz. Billige 100 Hz er ikke noe særlig (går gjerne ut over kvaliteten på andre komponenter). Om du går for widescreen eller 4:3 får være opp til hva du foretrekker, men det er ingen tvil om at widescreen er framtiden ;)

Lenke til kommentar

Ellers noe jeg bør vite? Har aldri kjøpt meg TV selv hehe. Selgere har en tendens til å vri dårlig til bra så jeg tar det heller her enn med en Elkjøp selger f.eks

Edit: Har ikke prøvd Xbox i widescreen "mode" men noe sier meg at det blir for sammentrykket grafikk i høyden...?

Endret av Hoax
Lenke til kommentar

Hvor sammentrykt bildet blir avhenger av hvordan TV-apparatet omdanner et 4:3-bilde til 16:9. På de aller fleste apparater så gjøres dette ved at bildet strekkes mye horisontalt på sidene, og lite på midten. Dette fungerer i mine øyne veldig bra.

Du har jo også muligheten til å vise bildet i rett format med svarte striper på venstre og høyre side.

Lenke til kommentar

Størrelse må du nesten bestemme selv, det er jo du som skal bruke apparatet. Jo større, jo bedre, men større betyr også høyere pris.

Dersom du velger 4:3 går du for en 28/29-tommer.

Dersom du velger widescreen går du for en 28/32.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...