Gå til innhold

Hvilken strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Skal snart kjøpe ny pc, men vet ikke helt hvilken strømforsyning jeg skal kjøpe. Noen som vet om noen gode og rimlige?

Hva er anbefalt watt? Har lest noe om at det kan være greit med 400w siden de nye grafikkortene begynner å kreve ganske mye.

Jeg får meg xp 2600 mobile. Denne prossesoren bruker ikke så mye strøm, så kanskje det holder med 350w, eller hva mener dere? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp min terje!

-Kjøler bra

-Bråker absolutt ikke + at det er 2 vifter!

-Veldig god

LINK: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=112006&cks=PRL

Pris: 541,-kr

idioti ! Skal du kjøpe PSU nå, kjøp i overkant av 450W, MINST.

Kanskje du skal utdype hvorfor han bør kjøpe en såpass stor stømforsyning???

Så lenge han ikke skal kjøpe seg en 6800 ultra så trenger han ikke en 450+, det viktigste er faktisk at den han kjøper leverer god strøm på di forskjellige railene og at den yter godt under belastning.

Lenke til kommentar
Kjøp min terje!

-Kjøler bra

-Bråker absolutt ikke + at det er 2 vifter!

-Veldig god

LINK: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=112006&cks=PRL

Pris: 541,-kr

idioti ! Skal du kjøpe PSU nå, kjøp i overkant av 450W, MINST.

Kanskje du skal utdype hvorfor han bør kjøpe en såpass stor stømforsyning???

Så lenge han ikke skal kjøpe seg en 6800 ultra så trenger han ikke en 450+, det viktigste er faktisk at den han kjøper leverer god strøm på di forskjellige railene og at den yter godt under belastning.

Det er lov å tenke litt framtidsbasert. Før eller siden kommer han til å f.eks kjøpe seg en (eller tre) ny(e) HDD(er) og/eller f.eks en 6800 eller noe enda kraftigere. Bedre å da ikke måtte investere i ny PSU igjen, bare fordi man ville spare 300kr noen måneder på forhånd.

Lenke til kommentar
Tror ikke han kan bruke microplex som PSU :p

- Bruk direkte link, ikke link til microplex!

Noe idiotisk med siden til microplex er at når man kopierer urlèn fra siden, så går linken direkte til microplex sin hjemmeside isteden for til produktet.

Det er en stund til jeg kjøper pc (2-3 uker) Men forløpig ligger jeg på denne psuèn til ca 400:

NorthQ Strømforsyning Silent 400W NQ 4001 - ATX 400W, 120mm Fan, 12-17dBA

(malvado sitt forslag.)

Når det gjelder grafikkort blir det radeon 9800 pro, men det blir da kanskje opgradering senere...

Men som sagt det er en stund til jeg kjøper pcèn så kom gjerne med fler og (bedre) forslag :thumbs:

Edit: minor skrivefeil

Endret av Deuz
Lenke til kommentar

Har selv 300W av kvalitet, og den leverer stabilt til

XP 2500+ @ 228*10

2*256MB PC3700 ddr @ 228MHz, cas2

80GB Segate Barracuda IV

120GB Segate 7200.7 120GB

Abit NF7-s 2.0

Pioneer DVD 106-s

Asus 48x cdrw

Radeon 9700 Pro

iPod, mus, tastatur, scanner, digicam, WaterChill

Dog, skulle jeg ha kjøpt ny i dag, ville jeg ha gått for en på minst 400W, samt kvalitet. (MIST, F-S, Thermaltake, Enermax osv)

Lenke til kommentar

Selv kjøpte jeg en Thermaltake 480W PSU (søk på google etter tester så ser du at den leverer det den lover!) for 850kr på netshop/hwb.no: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=778

Jeg er svørt fornøyd! Hadde en 350W AOpen PSU før, den bråket utrolig mye mer enn thermaltake PSU'en! Dette er koblet til PSU'en: XP2500, Matrox Parhelia, 2 RAM brikker, 5disker, 2 CD/DVD, 4 katoder, luftpumpe til akvariumet, viftekontroll med tre vifter, og en hefitg CPU vifte. Med AOpen PSU'en så merket jeg at katodene begynte å flimre ved hard belastning av diskene. Med Thermaltaken så går alt kjempe smooth!

Noen som vet om andre PSU'er som gir like mange watt per kr? Untatt selvfølgelig Qtek, NorthQ og andre produsenter som jukser med watt målingene...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Jeg ville anbefale å kjøpe en gnaske krafig psu når du skal ha en ny.

Da trenger du ikke oppgadere den igjen hvis du evt skal ha vannkjøling eller nytt grafikkkort.

Nye Nvidia kortene ble det anbefalt en stømforskyning på 480 W 450 på Ati.

Så hvofor ikke kjøpe en som holder. Fortron/Source er et meget bra merke som leverer mer W en det står på dem.

Mist er også veldig bra !

Og jeg er veldig fornøyd med min levicom 500W fra 3dfxcool

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...