slatan Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 har sett på denne sierraen... http://www.autodb.no/car/requestframe.php3...template=kelkoo men tenker også på å kjøpe peugeot 405..escort eller opel vectra, vilke bil er mest "stabile" så jeg slipper å skru Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Opelen er vel utsatt for en del rust. Muligens escroten også (ikke drep meg om det er feil), og det følger vel muligens litt mekking med når du kjøper en eldre escort (som du kan risikere at er rævkjørt). Peugeoten vet jeg stort sett lite om (det gjør jeg om det andre også), men den har vel muligens hel- eller halvgalvanisert karosseri, noe som gjør at det skal litt til for at den skal ruste. Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 alle eldre biler trenger litt småreprasjoner av og til, dette blir svindyrt på verksted så du bør lære deg litt basic vedlikehold først som sist. Pass på å finn en bil som er pent brukt, ikke har så mye rust og ikke har gått så langt. Bør ikke ryke hvitt eller blått fra eksosen (f.eks ved pådrag). Kjempepluss dersom bilen nylig har vært eu-godkjent. Ellers er det bare å høre etter ulyder som ikke skal være der vectra = rust escort = ofte ihjelkjørt, rust pug = ingen aning, men det er jo fransk Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Mitt råd, let etter noe japansk fra begynnelsen av 90-tallet og oppover. - Toyota: Camry Carina Corolla - Mitsubishi: Galant Lancer Colt - Honda: Accord Civic Lenke til kommentar
trra Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 toyota camry fra 87-91(helst med 2l 16v), er en av de mest driftsikre bilene og med minst feil, men rust på hjulbuer er desverre vanlig. Vectra er vel en av de bilene med mest feil, samme gjelder vel escort. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 pug = ingen aning, men det er jo fransk sann historie angåande 405. Husker ikkje årsmodellen nøyaktig, men det var en pre 90 modell.. skulle flytte bilen først...og når eg skulle sløkke bilen, så fikk eg ikkje lysa av...det var rett og slett umulig å få lysa av...ingenting å gjere...så bilen gikk tom for batteri....lada det så opp igjen noken dager seinare....starta bilen....og lysa funka fint som snus....sløkker bilen, tar nøkkelen ut av tenningslåsen....men neida, bilen går like godt endå den.. ...og gikk i 30 sek ellerno...før den slo seg av av seg sjøl Lenke til kommentar
slatan Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 har tenkt å kjøpe en bmw 316 1996 mod gått ca 150000 denne skulle de ha 52 000 for er d en ok pris. Er bmwer dyre å forsikre/registrere. bilen er nettop mye fikset. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) har tenkt å kjøpe en bmw 316 1996 mod gått ca 150000 denne skulle de ha 52 000 for er d en ok pris. Er bmwer dyre å forsikre/registrere. bilen er nettop mye fikset. Ja er forsåvidt en ok pris for en såpass ny bmw...i tillegg om en del er fiksa ser eg ingenting gale med det.. men noke dødsmaskin får du ikkje akkurat med en 316... forsikring er alltid avhengig av alder og kor masse forsikring du skal ha : ansvar/delkasko/fullkasko.... men en 316 er ikkje en versting hos forsikringsselskapa. Endret 29. mai 2004 av Whiteshit Lenke til kommentar
Riotguy Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Enig med Walter_Melon! Japanske biler er mest driftsikre, Toyota, Mitsubishi, Nissan osv.. Det blir vel mye skruing på en ford vil jeg tro.. (Har jeg hørt) Men Camry ca '90 med V6 må du ikke kjøpe, den motoren er elendig... edit: skriveleif. Endret 8. juni 2004 av Riotguy Lenke til kommentar
elghai2k Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Min anbefaling må vel være at du heller tar opp ett lån og kjøper deg en bil til > 70.000 istedenfor. Alle biler til under 30.000 vil gå i lufta om max ett år og to stort sett uansett. Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Alle biler til under 30.000 vil gå i lufta om max ett år og to stort sett uansett. Helt sikker på det? Tar du vare på bilen godt så holder den veldig lenge den. Har en 1981 Opel Rekord E som jeg fikk for 5000,- for 4 år siden. Går som pokker enda den. Tok ned og gjorde opp igjen bilen da jeg fikk den, bort med rust (bare lakkrust) og hele greia. Lakkerte bilen og styla den, og gjorde den til en ungdomsbil. Går på veien fortsatt en dag i dag. Om bilen koster 10 000,- eller 70.000,- så spiller det ingen rolle hvis du ikke klarer og ta vare på bilen. Og til du som skal ha bil: Opel er ikke så dårlig bil som folk skal ha det til. Skal være enig med Sluffy at opel er litt rustutsatt men det er jo andre biler også. Ellers i seg sjøl er opel en bra bil Endret 10. juni 2004 av Leffy Lenke til kommentar
trra Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 som ordtaket sier, alle biler ruster, men opel har rekorden Lenke til kommentar
GreenBeret Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 savner min gamle 85'rekord 2.2i ei er ikke det samme å kjøre pakkistralle nei Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Min anbefaling må vel være at du heller tar opp ett lån og kjøper deg en bil til > 70.000 istedenfor. Alle biler til under 30.000 vil gå i lufta om max ett år og to stort sett uansett. Herregud - der røpte du vel ganske tydelig hva du vet om bil. Lenke til kommentar
Zoot Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Jeg holder en knapp på tyske biler, jeg. Spes. VW. Kastet nettopp en 1980 Passat LS, som har gått en kvart million. Nå hadde den begynt å ruste en del, og opphenget ver begynt å svikte litt. Lønte seg ikke å fikse. Kjøpte så en 1990 Polo, og det er en veldig god bil (til under 23.000,-). Nå skal jeg kvitte meg med den, også. Kjøpte enda en tysker, en Audi 80 quattro, 1987. Dette er beste bilen jeg har hatt, men da måtte jeg ut med 35.000,- Moral: Tyske biler er bra! Holder du dem rustfrie (nesten), så slutter de ikke å gå. Lenke til kommentar
Intrudah Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Ikke kjøp fransk! Tysk er ofte mer morro og mer kvalitetsfølelse.. Og japansk er driftsikkert.. Så du får velge selv hva du ønsker Jeg skal ha tysk.. Det er nesten garantert Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Opelen er vel utsatt for en del rust. Muligens escroten også (ikke drep meg om det er feil), og det følger vel muligens litt mekking med når du kjøper en eldre escort (som du kan risikere at er rævkjørt). Peugeoten vet jeg stort sett lite om (det gjør jeg om det andre også), men den har vel muligens hel- eller halvgalvanisert karosseri, noe som gjør at det skal litt til for at den skal ruste. Alle biler ruster, men bare Opel har rekord Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Det blir vel mye skruing på en ford vil jeg tro.. (Har jeg hørt) Det er bare tøv! Ratter selv rundt i 76tanuns, går som ei klokke! litt små fiksing av og til, men bare vært bagateller og slitedeler. Fikset på 1 2 3. Tror nok heller det er eierne som er skyld i det ryktet. Eldre ford bakhjulstrekkere er vel ikke akkurat de som blir kjørt snillest her i verden.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå